De beslissing; wel of geen nieuwe website laten maken
Geld is vaak niet doorslaggevend. De tijd die je zelf moet investeren in een nieuwe website valt vaak nog wel mee en wordt gespreid over een aantal weken. Grappig genoeg zien wij veel ondernemers die zich afvragen of ze niet te druk worden van een nieuwe website.
Wat als je ineens nog meer klanten aantrekt?
Terwijl dat toch ook de motivatie is om de website in een nieuw jasje te steken. Je wilt namelijk verschil maken. Jouw doelgroep helpen. En je weet dat er eigenlijk nog veel meer inzit…
Acupuncturist Linda vroeg zich dit ook af. Ze helpt al ruim 20 jaar vrouwen met hormoonblaas en het optimaliseren van vruchtbaarheid. Ze heeft veel kennis van Chinese geneeskunde en genoeg voorbeelden meegemaakt wat acupunctuur en Chinese kruiden kunnen betekenen in het leven van vrouwen.
Er zit een maximum aan het aantal behandelingen dat ze kan uitvoeren per week. En ze kwam bij ons met de vraag over haar website. Die was toe aan een nieuwe look&feel. En het liefste zou ze vrouwen willen helpen met die eerste stap naar het zetten van meer energie en hormoonbalans.

Online meer klanten aantrekken zonder te druk te worden
De eerste stap was samen brainstormen hoe we deze vrouwen online konden helpen, zonder dat Linda direct personeel moest aannemen. We kwamen tot de conclusie dat er ook een groot deel van haar doelgroep liever eerst online wat meer informatie krijgt. ‘Hoe zit dat precies met je energiebalans’ en ‘Wat zou ik zelf hier aan kunnen doen?’
Ons advies: een handout schrijven met tips wat je zelf kunt doen om je energie- en hormoonbalans te verbeteren.
Daarnaast wordt er een online programma ontwikkeld waarin vrouwen aan de slag kunnen met fertility yoga. Linda merkt in haar werk dat er soms toch schaamte en taboe op het onderwerp vruchtbaarheid ligt. Ze hoopt met een online programma een tool voor deze vrouwen (en mannen) te bieden.
Kortom, een prachtige missie.
En Ferrule is trots dat we hier aan mogen bijdragen door het uitwerken van de nieuwe branding.
Resultaat, een frisse nieuwe website

Uitgangspunten bij het ontwerp van de nieuwe brand identiteit en website:
Waar denk je aan bij meer energie? Bij hormoonbalans?
Licht, fris, vrouwelijk, ruimte.
Dit gevoel vertaalde ontwerper José in het design voor de nieuwe website.
Frisse fotografie, vrouwelijke fonts, helderheid.
Jouw verhaal verspreiden – gratis download balansgids
Wil jij net als Linda dat jouw verhaal bij jouw doelgroep terecht komt? Denk dan eens aan een online weggever die gaat over het probleem waar jouw klant zich mee bezig houdt.
In het geval van Chimed ontwikkelde we deze balansgids:

Bouw je online brand identiteit
Wil jij ook een professioneel online uitstraling?
Download dan onze gratis checklist ‘Bouw je online brand identiteit’ zodat je de volgende stap in je bedrijf kunt zetten.

Bouw je online brand identiteit
Hoe levert mijn website klanten op, hoe bereik ik mijn doelgroep met mijn website Hoe levert mijn website klanten op, hoe bereik ik mijn doelgroep met mijn website Hoe levert mijn website klanten op, hoe bereik ik mijn doelgroep met mijn website Hoe levert mijn website klanten op, hoe bereik ik mijn doelgroep met mijn website Hoe levert mijn website klanten op, hoe bereik ik mijn doelgroep met mijn website Hoe levert mijn website klanten op, hoe bereik ik mijn doelgroep met mijn website Hoe levert mijn website klanten op, hoe bereik ik mijn doelgroep met mijn website Hoe levert mijn website klanten op, hoe bereik ik mijn doelgroep met mijn website Hoe levert mijn website klanten op, hoe bereik ik mijn doelgroep met mijn website