Hoe levert mijn website klanten op, hoe bereik ik mijn doelgroep met mijn website

Waarom een nieuwe website helpt je doelgroep te bereiken – zelfs als je het eigenlijk al te druk hebt

Als ik maar niet te druk word. Ik kan nu al niet alle vrouwen helpen in mijn praktijk. Ik wil wel een nieuwe website, het is zelfs hoog nodig. 



Opvallend genoeg komen wij vaak ondernemers tegen die het maken van een nieuwe website uitstellen om deze reden. Bang om te druk te worden. 



Het gaat niet eens om het proces van een nieuwe website realiseren zelf. 


Wat als ik ineens veel meer aanvragen krijg?

Wat als ik dat helemaal niet aankan?


In deze blog nemen we je mee in het verhaal van Linda. Een ondernemer met passie voor haar vak; acupunctuur en Chinese geneeskunde. Zij heeft vrouwen iets moois te brengen. Namelijk energie- en hormoonbalans. Samen keken we met haar hoe ze deze vrouwen online kon bereiken, zonder zelf te druk te worden. 



Het resultaat? Een prachtige website, gratis te downloaden balansgids en een online programma in de maak!

In dit artikel

De beslissing; wel of geen nieuwe website laten maken

Geld is vaak niet doorslaggevend. De tijd die je zelf moet investeren in een nieuwe website valt vaak nog wel mee en wordt gespreid over een aantal weken. Grappig genoeg zien wij veel ondernemers die zich afvragen of ze niet te druk worden van een nieuwe website.

Wat als je ineens nog meer klanten aantrekt?

Terwijl dat toch ook de motivatie is om de website in een nieuw jasje te steken. Je wilt namelijk verschil maken. Jouw doelgroep helpen. En je weet dat er eigenlijk nog veel meer inzit…

Acupuncturist Linda vroeg zich dit ook af. Ze helpt al ruim 20 jaar vrouwen met hormoonblaas en het optimaliseren van vruchtbaarheid. Ze heeft veel kennis van Chinese geneeskunde en genoeg voorbeelden meegemaakt wat acupunctuur en Chinese kruiden kunnen betekenen in het leven van vrouwen.

Er zit een maximum aan het aantal behandelingen dat ze kan uitvoeren per week. En ze kwam bij ons met de vraag over haar website. Die was toe aan een nieuwe look&feel. En het liefste zou ze vrouwen willen helpen met die eerste stap naar het zetten van meer energie en hormoonbalans.

Online meer klanten aantrekken zonder te druk te worden

De eerste stap was samen brainstormen hoe we deze vrouwen online konden helpen, zonder dat Linda direct personeel moest aannemen. We kwamen tot de conclusie dat er ook een groot deel van haar doelgroep liever eerst online wat meer informatie krijgt. ‘Hoe zit dat precies met je energiebalans’ en ‘Wat zou ik zelf hier aan kunnen doen?’
Ons advies: een handout schrijven met tips wat je zelf kunt doen om je energie- en hormoonbalans te verbeteren.

Daarnaast wordt er een online programma ontwikkeld waarin vrouwen aan de slag kunnen met fertility yoga. Linda merkt in haar werk dat er soms toch schaamte en taboe op het onderwerp vruchtbaarheid ligt. Ze hoopt met een online programma een tool voor deze vrouwen (en mannen) te bieden.

Kortom, een prachtige missie.

En Ferrule is trots dat we hier aan mogen bijdragen door het uitwerken van de nieuwe branding.

Resultaat, een frisse nieuwe website

Een nieuwe website laten maken
Nieuwe website chimed.nl

Uitgangspunten bij het ontwerp van de nieuwe brand identiteit en website:
Waar denk je aan bij meer energie? Bij hormoonbalans?
Licht, fris, vrouwelijk, ruimte.

Dit gevoel vertaalde ontwerper José in het design voor de nieuwe website.

Frisse fotografie, vrouwelijke fonts, helderheid.

Linda over de website:

Jouw verhaal verspreiden - gratis download balansgids

Wil jij net als Linda dat jouw verhaal bij jouw doelgroep terecht komt? Denk dan eens aan een online weggever die gaat over het probleem waar jouw klant zich mee bezig houdt.

In het geval van Chimed ontwikkelde we deze balansgids:

Hoe levert mijn website klanten op, hoe bereik ik mijn doelgroep met mijn website

Bouw je online brand identiteit

Wil jij ook een professioneel online uitstraling?

Download dan onze gratis checklist ‘Bouw je online brand identiteit’ zodat je de volgende stap in je bedrijf kunt zetten.

Bouw je online brand identiteit, hoe creeer ik online meer zichtbaarheid

Wil je een professionele identiteit met resultaat?

Download de gratis checklist met 7 brand elementen en uitingen om je eigen brand te bouwen!

Hoe levert mijn website klanten op, hoe bereik ik mijn doelgroep met mijn website
Hoe levert mijn website klanten op, hoe bereik ik mijn doelgroep met mijn website
Hoe levert mijn website klanten op, hoe bereik ik mijn doelgroep met mijn website
Hoe levert mijn website klanten op, hoe bereik ik mijn doelgroep met mijn website
Hoe levert mijn website klanten op, hoe bereik ik mijn doelgroep met mijn website
Hoe levert mijn website klanten op, hoe bereik ik mijn doelgroep met mijn website
Hoe levert mijn website klanten op, hoe bereik ik mijn doelgroep met mijn website
Hoe levert mijn website klanten op, hoe bereik ik mijn doelgroep met mijn website
Hoe levert mijn website klanten op, hoe bereik ik mijn doelgroep met mijn website
Hoe levert mijn website klanten op, hoe bereik ik mijn doelgroep met mijn website

Over José

Ontwerpt huisstijlen en websites, is visueel strateeg bij Ferrule. Onze ontwerpen zie je bij Diergaarde Blijdorp, Universiteit Twente, Vinonista en Komvoor. Ondernemer sinds 2013. Een visuele identiteit moet passen als een fijne jas.

De gezichten achter de blog Wij zijn José en Jurgen van Ferrule

Meer over ons
Ik ben José, het liefste ontwerp ik websites en huisstijlen voor ondernemers die een eigen stijl willen ontwikkelen. Als visueel strateeg en mede-eigenaar van Ferrule werk ik samen met Jurgen. Die naast een goede webdeveloper ook de vader is van onze dochter Fiene. Wij geloven dat websites met stijl meer resultaat opleveren. Op deze site vind je artikelen over je eigen branding stijl, merkstrategie en websites die moeiteloos meer klanten aantrekken. Benieuwd hoe we dat zelf aanpakken? Kijk dan bij de categorie persoonlijk. Enjoy!
Bouw je online brand identiteit, hoe creeer ik online meer zichtbaarheid
Gratis checklist

Wil je een professionele identiteit met resultaat?

50%

Je bent er bijna!

Waar mogen we de nieuwsbrief met handige tips voor een unieke brand identiteit heen sturen?
jurgen wentzel, jose wentzel, merkstrategie enschede
50%

Je bent er bijna!

Waar mogen we het “Trendreport 2021” naar toe sturen?

hoe ontwikkel ik een eigen stijl voor mijn bedrijf, is mijn bedrijf uniek
50%

Je bent er bijna!

Waar mogen we de worksheet “In 5 stappen je nieuwsbrief versturen” naar toe sturen?

hoe ontwikkel ik een eigen stijl voor mijn bedrijf, is mijn bedrijf uniek
50%

Je bent er bijna!

Waar mogen we de worksheet “Hoe ontwikkel ik een eigen stijl voor mijn bedrijf” naar toe sturen?
hoe ontwikkel ik een eigen stijl voor mijn bedrijf, is mijn bedrijf uniek
50%

Je bent er bijna!

Waar mogen we de test “Hoe scoort jouw brand identiteit? ” naar toe sturen?
Test je brand identiteit score
Bouw je online brand identiteit, hoe creeer ik online meer zichtbaarheid

Wil je een professionele identiteit met resultaat?

Meld je aan voor de gratis checklist (t.w.v €27.-)
50%

Je bent er bijna!

Waar mogen we de checklist “Bouw je online Brand Identiteit” naar toe sturen?
Bouw je online brand identiteit, hoe creeer ik online meer zichtbaarheid

Je privacy in een notendop​

Allereerst wil ik aangeven dat ik zorgvuldig met je gegevens zal omgaan en dat je je altijd makkelijk kunt afmelden.

Daarnaast hecht ik veel waarde aan de veiligheid van je gegevens!

Wanneer je de Handige Tips van Ferrule hebt gedownload ontvang je periodiek nuttige tips en informatie rondom het thema Brand Optimalisatie. Ook kan daar af en toe een aanbod tussen zitten maar over het algemeen zal het waardevolle informatie voor je zijn.

Wil je meer weten ove je privacy? Check dan onze privacy policy.
Mocht je hierover vragen hebben? Mail dan gerust op info@ferrule.nl

Plan een sessie brand brainstorm

Heb je het gevoel dat je nu aan de slag wilt om van je bedrijf een professioneel merk te maken, maar weet je niet waar je moet beginnen? Daarom doen we deze brand brainstorm sessie. We kijken naar de kern van je bedrijf en je krijgt tips en inzichten die je gelijk kan toepassen.

Je bent welkom voor een persoonlijke sessie van 45 minuten met aandacht voor het versterken van je bedrijfs identiteit. Het gesprek vindt plaats in Enschede of per telefoon. Samen maken we helder wat er mag veranderen om meer te bereiken met je bedrijf.

Naar wie mogen we de brand brainstorm informatie toesturen?

Vul je gegevens in, dan maken we een afspraak met je.