het effect van een goede website, heldere simpele website maken

Waarom ik (juist nu) ondernemers wil helpen met een website

In dit artikel

Onderwerpen..

Met een diepe zucht keek ik naar de lijst met blog onderwerpen waar ik graag nog eens over zou willen schrijven.

– De kleurbetekenis van paars

(Op de een of andere manier trekken wij altijd ondernemers aan die graag paars in hun kleurenpalet willen!)

– Hoe maak ik een heldere, simpele website?

(Niet eenvoudig, wel belangrijk. En een wens van al onze klanten. En direct de grootste valkuil; alles willen laten zien, alles willen vertellen.)

Het is niet dat de onderwerpen niet nuttig of leuk zijn.
Het is ook niet dat ik na de vakantie geen zin heb om aan de slag te gaan.
Het is gewoon…

…ontmoedigend.

Om je werkzaamheden weer op te pakken terwijl de nieuwsberichten van Afhanistan, bosbranden en persoonlijk klein en groot verdriet op je afkomen.

Lukt het jou om met nieuwe energie aan het werk te gaan?

Net als ik hierover na zit te denken komt er een mailtje binnen van Lou Niestadt die mijn gevoel precies verwoord:

‘Het is zo verleidelijk om mee te gaan in het verdriet, in de woede, in de pijn, in de onmacht. Het is zo verleidelijk om de handdoek in de ring te gooien en op te geven. Láát maar. Wat ik doe is niéts vergeken bij het werk dat anderen doen middenin de vuurlinie.

En toch, en toch. Alles is écht energie. Mijn (en jouw!) energie heeft effect op het collectief. … Wanneer iemand in een diepe kuil is gevallen dan spring je er ook niet bij in om hem of haar te redden, dan ben je samen reddeloos. Al die vrouwen en meisjes hebben niéts aan deze knoop in mijn maag. Ze hebben er veel meer aan als ik de knoop losmaak en de goede energie weer vrij laat.’

Wat te doen bij zelftwijfel?

Zelftwijfel steekt om de zoveel tijd de kop op. Heeft het wel zin wat ik doe? Moet ik niet iets anders doen?

Uit de onderstaande quote uit mijn journal is af te lezen dat dit niet de eerste keer is dat ik hier tegen aan loop.

(Voor wie mijn handschrift niet kan lezen: ‘Vraag je niet af wat de wereld nodig heeft. Vraag je af wat jou tot leven brengt, en ga dat doen, want de wereld heeft mensen nodig die tot leven zijn gekomen.)

het effect van een goede website, heldere simpele website maken
Bladzijde uit mijn journal met quote


Ook mijn grote inspiratiebron Lou heeft last van deze emoties. Terwijl ze zulke prachtige dingen maakt (!) En met haar producten, filmpjes en mails maakt ze impact op vele levens zoals die van mij. Kijk maar eens bij haar nieuwste boek ‘Pockets vol met joy’. 

Herken jij deze zelftwijfel? Wat doe jij om deze twijfel tegen te gaan?

Lou heeft het in haar mail over de goede energie weer vrij maken.
Kort samengevat: Waar krijg jij joy van?

Mijn persoonlijke joy

Ik wordt blij van structureren, dingen visueel maken, ideeën realiseren. Voor mij komt dat perfect samen in het maken van websites voor (dienstverlenende) ondernemers.

Deze ondernemers hebben een diepe passie voor hun vak en helpen met liefde en kennis hun klanten. Maar vaak zijn ze minder goed in vertellen waarom ze dat zo goed kunnen. Of zijn ze daar helemaal niet mee bezig. Maar willen ze wel graag meer of de juiste klanten kunnen helpen.

Daar kan ik ze, samen met Jurgen, weer mee helpen.

Soms vergeet ik het effect van een goede identiteit en website, of onderschat ik de waarde van wat we doen. Maar dan pak ik mijn doosje met kaartjes van klanten, bedankjes en testimonials erbij. ‘Yes!’, ‘Dat is waar ook!’ En zo kom ik gelijk weer in de goede energie.

Tip: Verzamel projecten, bedankjes, items waar je joy van krijgt op jouw ‘Wall of fame’. Dit kan letterlijk een stukje muur naast je bureau zijn. Ben je meer van het digitale? Maak dan een bureaublad achtergrond met deze positieve elementen! 

het effect van een goede website, heldere simpele website maken
Websites die mij joy gaven om te ontwerpen en realiseren

De website chimed.nl, de acupunctuur-praktijk van Linda, die vrouwen helpt met energie en fertiliteit. Samen maakten we de gave gratis balansgids!

De website expeditie-vrijheid.nl waarbij scholen lesmateriaal kunnen downloaden over de Tweede Wereldoorlog. Fijn als we daar een beetje aan kunnen bijdragen!

Waarom ik ondernemers wil helpen met een website - juist nu!

Terwijl de wereld rond draait en er allerlei dingen gebeuren waar ik geen invloed op heb. Kan ik wel vanuit huis of kantoor, lockdown of geen lockdown, ondernemers ondersteunen met hun website.

Een helemaal nieuwe website laten maken of een idee uitwerken zoals een online cursus omgeving? Ik ga met een hoge energie voor je aan de slag! Zodat jij kan doen waar je goed in bent, en op jouw manier weer de mensen in jouw cirkel en klantenkring te helpen.

Geen zelftwijfel meer, juist nu, mag jouw project of bedrijf de wereld in!

Zullen we aan de slag gaan?

ondernemers helpen website, website voor ondernemers
ondernemers helpen website, website voor ondernemers
ondernemers helpen website, website voor ondernemers
ondernemers helpen website, website voor ondernemers
ondernemers helpen website, website voor ondernemers
ondernemers helpen website, website voor ondernemers
ondernemers helpen website, website voor ondernemers
ondernemers helpen website, website voor ondernemers
ondernemers helpen website, website voor ondernemers

Over José

Ontwerpt huisstijlen en websites, is visueel strateeg bij Ferrule. Onze ontwerpen zie je bij Diergaarde Blijdorp, Universiteit Twente, Vinonista en Komvoor. Ondernemer sinds 2013. Een visuele identiteit moet passen als een fijne jas.

De gezichten achter de blog Wij zijn José en Jurgen van Ferrule

Meer over ons
Ik ben José, het liefste ontwerp ik websites en huisstijlen voor ondernemers die een eigen stijl willen ontwikkelen. Als visueel strateeg en mede-eigenaar van Ferrule werk ik samen met Jurgen. Die naast een goede webdeveloper ook de vader is van onze dochter Fiene. Wij geloven dat websites met stijl meer resultaat opleveren. Op deze site vind je artikelen over je eigen branding stijl, merkstrategie en websites die moeiteloos meer klanten aantrekken. Benieuwd hoe we dat zelf aanpakken? Kijk dan bij de categorie persoonlijk. Enjoy!
Bouw je online brand identiteit, hoe creeer ik online meer zichtbaarheid
Gratis checklist

Wil je een professionele identiteit met resultaat?

50%

Je bent er bijna!

Waar mogen we de nieuwsbrief met handige tips voor een unieke brand identiteit heen sturen?
jurgen wentzel, jose wentzel, merkstrategie enschede
50%

Je bent er bijna!

Waar mogen we het “Trendreport 2021” naar toe sturen?

hoe ontwikkel ik een eigen stijl voor mijn bedrijf, is mijn bedrijf uniek
50%

Je bent er bijna!

Waar mogen we de worksheet “In 5 stappen je nieuwsbrief versturen” naar toe sturen?

hoe ontwikkel ik een eigen stijl voor mijn bedrijf, is mijn bedrijf uniek
50%

Je bent er bijna!

Waar mogen we de worksheet “Hoe ontwikkel ik een eigen stijl voor mijn bedrijf” naar toe sturen?
hoe ontwikkel ik een eigen stijl voor mijn bedrijf, is mijn bedrijf uniek
50%

Je bent er bijna!

Waar mogen we de test “Hoe scoort jouw brand identiteit? ” naar toe sturen?
Test je brand identiteit score
Bouw je online brand identiteit, hoe creeer ik online meer zichtbaarheid

Wil je een professionele identiteit met resultaat?

Meld je aan voor de gratis checklist (t.w.v €27.-)
50%

Je bent er bijna!

Waar mogen we de checklist “Bouw je online Brand Identiteit” naar toe sturen?
Bouw je online brand identiteit, hoe creeer ik online meer zichtbaarheid

Je privacy in een notendop​

Allereerst wil ik aangeven dat ik zorgvuldig met je gegevens zal omgaan en dat je je altijd makkelijk kunt afmelden.

Daarnaast hecht ik veel waarde aan de veiligheid van je gegevens!

Wanneer je de Handige Tips van Ferrule hebt gedownload ontvang je periodiek nuttige tips en informatie rondom het thema Brand Optimalisatie. Ook kan daar af en toe een aanbod tussen zitten maar over het algemeen zal het waardevolle informatie voor je zijn.

Wil je meer weten ove je privacy? Check dan onze privacy policy.
Mocht je hierover vragen hebben? Mail dan gerust op info@ferrule.nl

Plan een sessie brand brainstorm

Heb je het gevoel dat je nu aan de slag wilt om van je bedrijf een professioneel merk te maken, maar weet je niet waar je moet beginnen? Daarom doen we deze brand brainstorm sessie. We kijken naar de kern van je bedrijf en je krijgt tips en inzichten die je gelijk kan toepassen.

Je bent welkom voor een persoonlijke sessie van 45 minuten met aandacht voor het versterken van je bedrijfs identiteit. Het gesprek vindt plaats in Enschede of per telefoon. Samen maken we helder wat er mag veranderen om meer te bereiken met je bedrijf.

Naar wie mogen we de brand brainstorm informatie toesturen?

Vul je gegevens in, dan maken we een afspraak met je.