Merkstrategie, visuele identiteit, branding, website ontwerp, ontwikkelen identiteit

Wat moet je weten als ondernemer voordat je een nieuwe website laat maken?

Zeg eens eerlijk.. levert jouw website nieuwe klanten op? Of is het meer een online visitekaartje die een hoop tijd en geld gekost heeft en inmiddels alweer aan vernieuwing toe is? Dat kan ook anders! Het is voor elk bedrijf mogelijk om meer resultaten en klanten te krijgen via je website. In deze blog vertellen we over onze strategie om jouw website een boost te geven. Met deze 5 vragen weet je of het voor jou de juiste tijd is om een nieuwe website te laten maken! Let’s start!

1. Heb je een website nodig?
Een website is geen doel op zich maar een middel om resultaten te bereiken als ondernemer. Niet iedereen heeft een uitgebreide website nodig. Het hangt er vanaf wat je doelen zijn en op wat voor manieren je in contact bent met je klant. 

Wij raden ondernemers aan om eerst goed helder te krijgen of je een website nodig hebt en waarom. Heb je bijvoorbeeld een verouderde website? Ouder dan 3-5 jaar en heb je er in die tijd niet veel mee gedaan? Dan kan het zijn dat de website eerder tegen je werkt dan voor je. Voorbeelden van andere redenen om een website te vernieuwen staan hieronder.

Redenen om een nieuwe website te laten maken zijn:

  • Ik heb een goed idee, product of dienst dat online vindbaar moet zijn.
  • Mijn huidige website is verouderd en heeft niet de uitstraling die bij mijn bedrijf past.
  • Mijn huidige website is niet responsive (niet geschikt voor mobiel of tablet)
  • Ik wil een online product aanbieden zoals een ebook of online cursus
  • Ik wil een passieve (online) inkomstenstroom genereren
  • Ik wil meer klanten aantrekken
  • Ik wil een plek waar ik online mijn verhaal kan delen
  • Ik wil relevant en up to date blijven

2. Wat wil je bereiken met je website?
Krijg jij momenteel vooral nieuwe klanten via via? Heb je het gevoel dat je online kansen laat liggen? Dat zou goed kunnen. Je website kan veel meer zijn dan een online visitekaartje. Het kan een plek zijn waar je in contact bent met je klanten, waar je kan werken aan je expertstatus of waar je serieus geld kan verdienen met online producten. Internet-ondernemer Eelco de Boer heeft het altijd over Virtueel Vastgoed, een ander woord voor online producten. 


‘Online producten kun je een beetje vergelijken met ‘echt’ vastgoed. Je bouwt of koopt het één keer, je hebt maandelijks inkomsten en het kan jarenlang voor je werken.’

- Eelco de Boer

Voorbeelden van online producten zijn e-books, online programma’s, videolessen, online coaching, webinars. De mogelijkheden zijn onbeperkt.

Benieuwd wat onze klanten willen bereiken?
Ondernemer Marjon Tjepkema biedt haar klanten naast haar bestaande coachingsprogramma’s ook een online omgeving waar ze kunnen werken aan hun vitaliteit. Deze en andere voorbeelden van ondernemers die met ons werken vind je hier.

Wat zou jij willen bereiken met je (vernieuwe) website?

3. Heb je al een merkstrategie en herkenbare visuele identiteit?

Een visuele identiteit bestaat onder andere uit je huisstijl, kleurenpalet, gebruik van foto’s, illlustraties en tone of voice. Èèn lijn in deze identiteit, de branding, zorgt ervoor dat mensen je bedrijf gaan herkennen als merk. Vaak heb je naast je huisstijl ook al nagedacht over je merkstrategie. Dit is de manier waarop je jouw bedrijf aan de wereld presenteert en met welke strategie je klanten binnenhaalt. Samen vormen de merkstrategie en visuele identiteit een mooi uitgangspunt voor het ontwerp van de nieuwe website.

Merkstrategie, visuele identiteit, branding, website ontwerp, ontwikkelen identiteit
Heb jij al een merkstrategie en herkenbare visuele identiteit?

Ja, ik heb een duidelijk merk
Dat klinkt goed! Je kunt je merkstrategie direct inzetten om met je website meer klanten aan te trekken! Benieuwd hoe je je merk kan versterken en de website voor je kan laten werken? Samen gaan we aan de slag en bepalen we de doelen voor jouw nieuwe site. Vraag kennismakingsgesprek aan.

Misschien, ik heb een logo en kleurenpalet.
Een mooie start! Het is handig om naast een nieuwe website na te denken over het ontwikkelen van een duidelijke merk identiteit. Op deze manier wordt het eenvoudiger om de website voor je te laten werken. Meer weten wat er mogelijk is voor jouw bedrijf, tijdens ons gratis kennismakingsgesprek bespreken we de opties!

Nee, ik heb nog geen huisstijl of visuele identiteit
Een mooie kans om je merk direct goed neer te zetten! Tijdens onze sessie brand strategie praten we met ondernemers over hun bedrijf en en leer je alles over merkstrategie. Deze sessie is het startpunt bij het ontwerpen van een nieuwe website. Meer weten? Kijk dan eens bij onze brand strategie sessie.

4. Wil je zelf geld of tijd investeren in een nieuwe website?
Een veelgehoorde vraag is: ‘Wat kost een nieuwe website?’ en ‘Wanneer kan hij online?’. Dat hangt af van een aantal factoren zoals de antwoorden op de bovenstaande vragen bij punt 2 en 3. Heb je al een bestaande visuele identiteit of is het handig dat we die eerst ontwerpen? En, wat wil je bereiken? Heb je een simpele website nodig of heb je een online omgeving of shop nodig? Dit brengen we tijdens een eerste gesprek in kaart.

Bij ons weet je waar je aan toe bent. Met een duidelijk branding traject zijn de stappen helder.
We beginnen altijd met een strategie sessie waarbij we alle wensen doornemen en met elkaar de merkstrategie voor de website bepalen. 

‘Investeer tijd en geld in een duidelijk traject. Zorg dat je vooraf weet wat er komt kijken bij het realiseren van een website.’

- Ferrule

Ondernemers Odette en Mandy waren toe aan een nieuwe website. Zij maakten zich vooral zorgen over de hoeveelheid tijd die het maken van een nieuwe site zou kosten. Wil je weten hoe het traject verliep en wat het resultaat is? Lees de blog van Odette en Mandy.

5. Met wie ga je samenwerken?
Een nieuwe website en merk opbouwen doe je niet alleen. Er komen verschillende personen bij kijken. Van website hosting, website bouwen, het ontwerp, de fotografie, de tekst, de strategie, de content, het omzetten van de oude naar de nieuwe site, de lancering…

Het lijkt misschien overweldigend, maar wij kunnen je hier allemaal mee helpen. Bij Ferrule kunnen ondernemers terecht die ambitities hebben met hun bedrijf en website. Die zelf willen meedenken over de strategie, maar die voor het hele traject, van begin tot eind, èèn partner hebben met wie ze dit traject aangaan. Ferrule helpt je met de merkstrategie, het ontwerp en de realisatie van de website. Ook voor onderhoud en advies kan je bij ons terecht. Wij werken samen met fijne professionals zoals fotografen en tekstschrijvers. Het voordeel? Je hoeft niet met meerdere personen samen te werken bij het lanceren van je nieuwe website. Dit scheelt een hoop tijd, geld en maakt het proces eenvoudiger.

Na het beantwoorden van de bovenstaande vijf vragen heb je helder gekregen of je toe bent aan het maken van een nieuwe website!

Wil jij een nieuwe website laten maken met strategie en resultaat?
Neem dan contact op!

Merkstrategie, visuele identiteit, branding, website ontwerp, ontwikkelen identiteit
Merkstrategie, visuele identiteit, branding, website ontwerp, ontwikkelen identiteit
Merkstrategie, visuele identiteit, branding, website ontwerp, ontwikkelen identiteit
Merkstrategie, visuele identiteit, branding, website ontwerp, ontwikkelen identiteit
Direct aan de slag met je merk?
Download de gratis checklist brand identiteit!​

Je privacy in een notendop

Allereerst wil ik aangeven dat ik zorgvuldig met je gegevens zal omgaan en dat je je altijd makkelijk kunt afmelden.

Daarnaast hecht ik veel waarde aan de veiligheid van je gegevens!

Wanneer je de Handige Tips van Ferrule hebt gedownload ontvang je periodiek nuttige tips en informatie rondom het thema Brand Optimalisatie. Ook kan daar af en toe een aanbod tussen zitten maar over het algemeen zal het waardevolle informatie voor je zijn.

Wil je meer weten ove je privacy? Check dan onze privacy policy. Mocht je hierover vragen hebben? Mail dan gerust op info@ferrule.nl

Is jouw bedrijf zichtbaar? Check hoe jouw bedrijf ervoor staat met onze gratis checklist brand identiteit!

Een checklist om de identiteit van je merk te toetsen

Plan een sessie brand brainstorm

Heb je het gevoel dat je nu aan de slag wilt om van je bedrijf een professioneel merk te maken, maar
weet je niet waar je moet beginnen? Daarom doen we deze brand brainstorm sessie. We kijken naar de
kern van je bedrijf en je krijgt tips en inzichten die je gelijk kan toepassen.

Je bent welkom voor een persoonlijke sessie van 45 minuten met aandacht voor het versterken van je
bedrijfs identiteit. Het gesprek vindt plaats in Enschede of per telefoon. Samen maken we helder wat er
mag veranderen om meer te bereiken met je bedrijf.

Naar wie mogen we de brand brainstorm informatie toesturen?

Vul je gegevens in, dan maken we een afspraak met je.