Tjepkema Coaching – online programma Kraak je vitaliteitscode

Marjon liep al drie jaar rond met een droom voor een eigen online programma ‘Kraak je vitaliteitscode’. Haar klanten zijn op zoek naar meer rust en balans en met een eigen online programma kunnen mensen thuis ook aan de slag met oefeningen. Een fijne aanvulling op Marjon’s bestaande dienstverlening. Marjon had zelf veel ideeën over de inhoud van het programma. Haar vraag was ‘Waar kan ik het beste beginnen? Het is zo veel..’. We begonnen met een strategie sessie waar een concreet stappenplan uit volgde. Stap voor stap ontwikkelden we samen het online programma. Van het opzetten van de modules, het kiezen van de look & feel, een logo voor het programma, tone-of-voice en de uiteindelijke lancering met eerste klanten die door de proefversie heen konden lopen. Marjon over het traject:

‘Ferrule luistert goed en maakt van een idee een passend product. Ik ben super blij met het eindresultaat. Ik krijg alleen maar complimenten over de inhoud, maar ook over de professionele look.’

Universiteit Twente – Infographics Alumni

Veel bedrijven komen bij Ferrule omdat ze hun verhaal duidelijk willen overbrengen. Vaak ontbreekt het niet aan enthousiasme, maar aan de middelen om in heldere taal of beeld uit te kunnen leggen wat ze doen en waar ze voor staan. Een sterk merk helpt bij het duidelijk maken van die boodschap. Misschien heb je al wel een merk ontwikkeld, maar zit je met complexe informatie die op een zo eenvoudig mogelijke manier verteld moet worden. En dan ook nog eens passend bij het merk en de uitstraling die je al hebt.

Dit was ook de vraag van de Universiteit Twente. ‘Kan je ons helpen met het vertalen van de gegevens naar beeld. Zodat het in èèn keer duidelijk is waar het over gaat en wat de belangrijkste informatie uit het rapport is?’ Hiervoor ontwierpen we een serie infographics. Een infographic is een informatieve illustratie van de kernboodschap, van gegevens, tips of resultaten. De informatie wordt met visuele middelen verteld. Hiervoor worden iconen, grafieken en beelden gebruikt. In het voorbeeld hieronder zie je een infographic die we maakten over de alumni gegevens van de Universiteit Twente. Passend bij de huidige kleuren en huisstijl.

William Meister – Merk identiteit

Ondernemerscoach en drakendoder William Meister was op zoek naar een nieuwe merk identiteit. Hij voelde zich niet thuis in de uitstraling van het bedrijf en was niet tevreden over de website. Hoewel het verleidelijk is om direct de website aan te pakken, gaan we met Ferrule altijd eerst in gesprek over de identiteit van je bedrijf. Wie ben je, wat doe je en waarom? Wie is je doelgroep en met wie wil je het liefste werken? Vervolgens kijken we naar wat je nodig hebt op dit moment en welke marketing middelen we hiervoor kunnen inzetten. In het geval van William werd dit een nieuwe brand identiteit en middelen zoals website, interactieve formulieren en relatiegeschenken zoals een luxe notebook en pen. William over onze samenwerking:

‘Dankzij Ferrule heb ik een professionele identiteit die precies bij me past als persoon en ondernemer. Ik vond de strategische sessies erg goed. Ook nadat de website al een tijdje draaide, kreeg ik feedback om mijn merk nog verder te fine tunen.’

Stedelijk Orkest Borne – Re-branding merk

Stedelijke Orkest Borne bestaat 50 jaar. Dit werd gevierd met een serie concerten en een nieuwe identiteit. Tijdens het sessies met het bestuur spraken we over de uitstraling, uitdagingen en kansen voor het orkest. De wensen waren helder: een frisse look & feel, passend bij gemeente Borne, waar de liefde voor de muziek en harmonie voorop staat. Een nieuw logo, website en layout voor de posters werden ontwikkeld. Het resultaat: ‘Een nieuwe identiteit waar jong en oud zich in kan herkennen. Met deze nieuwe look vergroten we onze zichtbaarheid en zijn we herkenbaar in heel regio Borne!’

Wil jij aan de slag met je merkstrategie In de creatieve sessie Brand Identiteit gaan we aan de slag met de essentie van je bedrijf. Wat heeft jouw bedrijf te bieden? Zelf weet je natuurlijk heel goed wat de toegevoegde waarde is van jouw product of dienst. Deze duidelijker communiceren is lastiger. Wij helpen je hier graag bij!

Dimence groep – Stichting de Kern – Signalenkaart Armoede

Een brand identiteit ontwerpen hoeft niet altijd een grootst traject te zijn. Soms is het fijn om alle stappen kort te doorlopen om zo een idee goed uit te kunnen werken. Neem bijvoorbeeld Signalenkaartarmoede.nl. Een initiatief van Stichting De Kern, die antwoord wilde geven op de behoefte van hulpverleners om eenvoudiger armoede te kunnen herkennen in Nederland. Wij dachten mee over de opzet, maakten een simpel herkenbaar logo, en zorgden dat het geheel bij de huisstijl van Stichting De Kern past. De website is eenvoudig en voldoet aan het doel om na het vaststellen van armoede, snel een geschikte oplossing te vinden via een handige zoekfunctie. Op deze manier kunnen verschillende hulpverleners in èèn oogopslag zien wat de mogelijkheden zijn per regio, doelgroep of klacht. Webontwikkelaar Marco bij Dimence Groep:

‘Van een idee op papier een prachtig ontwerp maken, daar ligt de kracht van Ferrule. Daarnaast voldoen de ontwerpen ook aan de technische specificaties en eisen.’

Twents Instituut van Toegepaste Psychologie – Behoud van logo, nieuwe look

Hermine van het Twents Instituut voor Toegepast Psychologie wist heel goed waar ze naar op zoek was: Een nieuwe frissen website, overzichtelijk en makkelijk om zelf bij te kunnen houden. Tijdens de visuele strategie sessie spraken we over de doelgroep, en de look & feel van de website. Pasteltinten, strak en eigentijds. Het bestaande logo bleef behouden en moest passen in het geheel. Het gele vlak uit het bestaande logo komt op een speelse manier terug in de ontwerpen.

Bij Ferrule luisteren we zo goed mogelijk naar de klant en vertalen dit naar een merkstrategie. Wil je meer weten over onze werkwijze? Hier lees je meer over ons branding traject!

Diergaarde Blijdorp – ontwerp & illustratie educatief spel

Bij communicatie middelen die horen bij een merkstrategie denk je al snel aan website en huisstijl. Maar er kan zoveel meer! Van persoonlijke marketingacties tot online programma’s. In dit voorbeeld zie je een afbeeldingen uit een educatief spel dat we ontwikkelenden voor Diergaarde Blijdorp. Tijdens een sessie in Blijdorp bespraken we ideeën voor een spelwand voor bij de gorilla’s. Er waren een aantal belangrijke eisen aan het ontwerp. De bezoeker moet direct kunnen zien dat het om gorilla’s gaat, het dier en de uitdrukking moet waarheidsgetrouw zijn en het kleurenpalet uit de huisstijl van de dierentuin moest terugkomen. De kernwoorden waren: Kleurrijk en veel contrast. Aantrekkelijk van ver en dichtbij. In het ontwerp komen gorilla’s en verschillende voedselsoorten aan bod.

Wil jij met jouw bedrijf interactie met je klanten maar weet je niet precies hoe? Wij denken graag met je mee! Wil je meer over ons weten? Bekijk hier onze film of maak direct een afspraak voor een kennismakingsgesprek.

Maatjespunt Raalte

Wijz Welzijn was op zoek naar een online omgeving voor vrijwilligerswerk, een maatjespunt. Een maatje is bijvoorbeeld iemand die mee helpt met boodschappen doen, met iemand gaat wandelen. De website en bijbehorend logo mocht een positieve uitstraling krijgen die past bij een klein gebaar met veel effect. Het logo is een verwijzing naar het bestaande logo van gemeente Raalte, maar dan uitgevoerd in zonnig geel. Op de site vind je vacatures voor maatjes en een portal voor organisaties die graag vacatures willen aanmelden.

‘Een vrolijke, verbindende online omgeving voor vrijwilligerswerk. Positieve uitstraling die past bij een klein gebaar met veel effect.’

Wat Ferrule kan doen voor jouw bedrijf?

We hopen je met deze voorbeelden uit ons leuke werk een indruk te hebben gegeven van wat er mogelijk is als je met je bedrijfs identiteit en merkstrategie aan de slag gaat. Ben je benieuwd waarom andere ondernemers hiermee aan de slag gaan? Bekijk dan dit blog ‘5 redenen waarom ondernemers een merk willen’.

Ben je nieuwsgierig geworden en benieuwd wat we voor jouw bedrijf zouden kunnen betekenen?
We maken graag een afspraak om verder kennis te maken!

Test ‘Hoe sterk is jouw merkidentiteit’

Wil je aan de slag met je bedrijf en een sterk merk ontwikkelen die de juiste klanten aantrekt? Dan is onze gratis download ‘Hoe sterk is jouw merkidentiteit‘ handig. Bereken je sterk-merk-score direct zelf