Tjepkema Coaching – online programma Kraak je vitaliteitscode
‘Ferrule luistert goed en maakt van een idee een passend product. Ik ben super blij met het eindresultaat. Ik krijg alleen maar complimenten over de inhoud, maar ook over de professionele look.’
Universiteit Twente – Infographics Alumni
Veel bedrijven komen bij Ferrule omdat ze hun verhaal duidelijk willen overbrengen. Vaak ontbreekt het niet aan enthousiasme, maar aan de middelen om in heldere taal of beeld uit te kunnen leggen wat ze doen en waar ze voor staan. Een sterk merk helpt bij het duidelijk maken van die boodschap. Misschien heb je al wel een merk ontwikkeld, maar zit je met complexe informatie die op een zo eenvoudig mogelijke manier verteld moet worden. En dan ook nog eens passend bij het merk en de uitstraling die je al hebt.
Dit was ook de vraag van de Universiteit Twente. ‘Kan je ons helpen met het vertalen van de gegevens naar beeld. Zodat het in èèn keer duidelijk is waar het over gaat en wat de belangrijkste informatie uit het rapport is?’ Hiervoor ontwierpen we een serie infographics. Een infographic is een informatieve illustratie van de kernboodschap, van gegevens, tips of resultaten. De informatie wordt met visuele middelen verteld. Hiervoor worden iconen, grafieken en beelden gebruikt. In het voorbeeld hieronder zie je een infographic die we maakten over de alumni gegevens van de Universiteit Twente. Passend bij de huidige kleuren en huisstijl.
William Meister – Merk identiteit
‘Dankzij Ferrule heb ik een professionele identiteit die precies bij me past als persoon en ondernemer. Ik vond de strategische sessies erg goed. Ook nadat de website al een tijdje draaide, kreeg ik feedback om mijn merk nog verder te fine tunen.’
Stedelijk Orkest Borne – Re-branding merk
Stedelijke Orkest Borne bestaat 50 jaar. Dit werd gevierd met een serie concerten en een nieuwe identiteit. Tijdens het sessies met het bestuur spraken we over de uitstraling, uitdagingen en kansen voor het orkest. De wensen waren helder: een frisse look & feel, passend bij gemeente Borne, waar de liefde voor de muziek en harmonie voorop staat. Een nieuw logo, website en layout voor de posters werden ontwikkeld. Het resultaat: ‘Een nieuwe identiteit waar jong en oud zich in kan herkennen. Met deze nieuwe look vergroten we onze zichtbaarheid en zijn we herkenbaar in heel regio Borne!’
Wil jij aan de slag met je merkstrategie In de creatieve sessie Brand Identiteit gaan we aan de slag met de essentie van je bedrijf. Wat heeft jouw bedrijf te bieden? Zelf weet je natuurlijk heel goed wat de toegevoegde waarde is van jouw product of dienst. Deze duidelijker communiceren is lastiger. Wij helpen je hier graag bij!
Dimence groep – Stichting de Kern – Signalenkaart Armoede
‘Van een idee op papier een prachtig ontwerp maken, daar ligt de kracht van Ferrule. Daarnaast voldoen de ontwerpen ook aan de technische specificaties en eisen.’
Twents Instituut van Toegepaste Psychologie – Behoud van logo, nieuwe look
Hermine van het Twents Instituut voor Toegepast Psychologie wist heel goed waar ze naar op zoek was: Een nieuwe frissen website, overzichtelijk en makkelijk om zelf bij te kunnen houden. Tijdens de visuele strategie sessie spraken we over de doelgroep, en de look & feel van de website. Pasteltinten, strak en eigentijds. Het bestaande logo bleef behouden en moest passen in het geheel. Het gele vlak uit het bestaande logo komt op een speelse manier terug in de ontwerpen.
Bij Ferrule luisteren we zo goed mogelijk naar de klant en vertalen dit naar een merkstrategie. Wil je meer weten over onze werkwijze? Hier lees je meer over ons branding traject!
Diergaarde Blijdorp – ontwerp & illustratie educatief spel
Bij communicatie middelen die horen bij een merkstrategie denk je al snel aan website en huisstijl. Maar er kan zoveel meer! Van persoonlijke marketingacties tot online programma’s. In dit voorbeeld zie je een afbeeldingen uit een educatief spel dat we ontwikkelenden voor Diergaarde Blijdorp. Tijdens een sessie in Blijdorp bespraken we ideeën voor een spelwand voor bij de gorilla’s. Er waren een aantal belangrijke eisen aan het ontwerp. De bezoeker moet direct kunnen zien dat het om gorilla’s gaat, het dier en de uitdrukking moet waarheidsgetrouw zijn en het kleurenpalet uit de huisstijl van de dierentuin moest terugkomen. De kernwoorden waren: Kleurrijk en veel contrast. Aantrekkelijk van ver en dichtbij. In het ontwerp komen gorilla’s en verschillende voedselsoorten aan bod.
Wil jij met jouw bedrijf interactie met je klanten maar weet je niet precies hoe? Wij denken graag met je mee! Wil je meer over ons weten? Bekijk hier onze film of maak direct een afspraak voor een kennismakingsgesprek.
Maatjespunt Raalte
‘Een vrolijke, verbindende online omgeving voor vrijwilligerswerk. Positieve uitstraling die past bij een klein gebaar met veel effect.’
Wat Ferrule kan doen voor jouw bedrijf?
We hopen je met deze voorbeelden uit ons leuke werk een indruk te hebben gegeven van wat er mogelijk is als je met je bedrijfs identiteit en merkstrategie aan de slag gaat. Ben je benieuwd waarom andere ondernemers hiermee aan de slag gaan? Bekijk dan dit blog ‘5 redenen waarom ondernemers een merk willen’.
Ben je nieuwsgierig geworden en benieuwd wat we voor jouw bedrijf zouden kunnen betekenen?
We maken graag een afspraak om verder kennis te maken!