Speciaal voor Odette en Mandy en andere ambitieuze ondernemers ontwikkelden we een branding traject. Dit traject helpt ondernemers een concrete merkstrategie ontwikkelen en direct stappen te zetten naar een professioneel merk. We begonnen met een sessie Brand Identiteit.

‘Tijdens de sessies met Ferrule gingen we écht de diepte in. Door de juiste vragen werden we aan het denken gezet waardoor we duidelijk kregen waar RondOM Administraties voor staat. Het bijzondere is dat dit naar ons idee perfect vertaald is naar de nieuwe huisstijl en website!’

– Odette Klaver

Wel of geen tijd investeren in een nieuwe website?

Tijdens de sessie bepalen we het doel van het traject. Voor RondOM Administraties is dit een professionele uitstraling die klanten aantrekt en communiceert waar ze voor staan. Een nieuwe website hoort hierbij. Een branding traject is een investering qua geld en tijd. Hoe weet je of dit ook wat oplevert? Odette en Mandy vroegen zich met name af of het ging lukken qua tijd. Bij Ferrule weet je precies waar je aan toe bent, naast de sessies hoef je zelf niet veel te doen. Wij zijn jouw marketingpartner voor het hele traject en onderhoud van de website. Het traject levert uiteindelijk juist tijd op. In het geval van RondOM Administraties hebben we letterlijk tijd bespaard door handige downloads te ontwikkelen en deze online aan te bieden.

Door duidelijk te communiceren in je brand identity waar je voor staat en voor wie je graag werkt, kun je vaak enorm veel tijd besparen. Je hoeft minder verwachtingen te managen en klanten die zich aangesproken voelen door jouw unieke waarden gaan sneller met je samenwerken.

Onderscheiden met een professionele identiteit

Het is niet altijd nodig om een complete restyling te doen van je huisstijl en identiteit. Zeker niet als je als ondernemer de afgelopen jaren gewerkt hebt aan naamsbekendheid en een grote schare ambassadeurs. Het is altijd mogelijk, maar dan raden we wel aan om je klanten, relaties en fans mee te nemen in het proces. Laat ze zien waar je mee bezig bent. Het is het verhaal wat aanspreekt. Voor RondOM Administraties kozen voor een kleine restyling van het logo. De pijl die symbool staat voor ‘rondom’ bleef behouden, maar werd opgefrist dankzij een andere kleur groen met licht kleurverloop en een nieuw, tijdloos, lettertype. De herkenbaarheid bleef behouden, maar nu in een fris jasje dat weer jaren mee kan.

Bepaal waar je voor staat en voor wie je wilt werken

RondOM Administraties staat voor helderheid en overzicht in al je financiële vraagstukken. Ze werken met name voor regionale ondernemers die tijd willen besparen en inzicht willen krijgen in hun administratie. Deze kernwaardes vertaalde ontwerper José naar een helder en licht ontwerp voor de website.

Leuke side note. Op de oude website waren de drijvende krachten Odette en Mandy (bijna) niet te zien. Omdat ze van veel klanten terug kregen dat ze juist hun persoonlijke aandacht zo waardeerden, raadden we aan op dit persoonlijke gevoel terug te brengen op de website. Met mooie fotografie en of illustraties. José maakte een unieke illustratie van de dames voor op de homepage die zowel een persoonlijk gevoel en een eigen stijl uitstraalt. Dit is ook een leuke optie voor als je zelf niet graag op de foto gaat!

Het resultaat, de nieuwe brand identity, komt mooi samen op de vernieuwde website. Een brand identity opbouwen draait niet alleen om het aantrekken van nieuwe klanten. De functie van een merk is ook om duidelijk te maken voor wie je (niet) bent en om van klanten echte fans te maken. Even net dat stapje extra doen. Persoonlijke foto’s helpen hierbij. Deze professionele foto’s zijn gemaakt door fotograaf Jellien.

Wil jij van je business een professioneel merk maken?

Met de onderstaande vier tips kun je er voor zorgen dat je je gaat onderscheiden met je bedrijf als merk.

Brand Identity tip 1

Vertaal je kernwaardes, waar je voor staat in je website en uitstraling. Dit zorgt ervoor dat je je kan onderscheiden in je vakgebied en ideale klanten kan aantrekken.

Brand Identity tip 2

Kies kleuren en lettertypes die bij deze boodschap passen en maak er een samenhangend geheel van. Wat moet de eerste indruk zijn als iemand op je website terecht komt?

Brand Identity tip 3

Consistentie is key, zorg voor een handig overzicht van al je branding elementen. Denk aan kleur, lettertypes, foto’s en illustraties. Mensen moeten je tenminste 7 keer voorbij zien komen voordat ze je gaan herkennen. Een consistente uitstraling draag hier aan bij!

Als de nieuwe huisstijl eenmaal staat is het eenvoudig om dit consistent door te voeren. Denk bijvoorbeeld aan de nieuwsbrief en emailhandtekening.

Brand Identity tip 4

Laat jezelf zien. Mensen willen weten met wie ze samenwerken. Je hoeft niet persé persoonlijke informatie te delen. Vaak is een indruk van hoe je beweegt en werkt al genoeg. Zoals in dit mooie filmpje, ook gemaakt door
Jellien.

YouTube video

Samenwerken

Een brand identity opbouwen doe je niet alleen. Wij helpen je graag met een handig stappenplan om je merk op te bouwen en en de vernieuwing van de website en huisstijl van je bedrijf.

Deze ondernemers gingen je voor.