Infographic versterken je merk, Autoleacecenter

5 tips voor een goede infographic

Een infographic is een informatieve illustratie. Het vertelt de kernboodschap van gegevens, tips of resultaten. De informatie wordt met visuele middelen verteld. Hiervoor worden iconen, grafieken en beelden gebruikt. Ben je op zoek naar een afbeelding die de kern van het bedrijf uitlegt? Dan ben je misschien wel op zoek naar een infographic. In dit artikel 5 tips om aan de slag te gaan met een goede infographic.

Op zoek naar een pakkend plaatje

Veel ondernemers zoeken naar manieren om duidelijk te maken wat ze doen en wat de toegevoegde waarde is van hun bedrijf, product of dienst. Een handige weergave van het werkproces, de stappen die een klant doorloopt, of in èèn beeld uitleggen hoe iets werkt. Dan ben je op zoek naar een infographic.

In ons dagelijks leven scannen we voortdurend naar waardevolle informatie. Visuele informatie wordt door mensen sneller verwerkt dan tekst. Op een gemiddelde website lezen bezoekers maximaal 20% van de tekst gedurende een bezoek. Een goede infographic kan helpen om de aandacht te trekken, de boodschap over te brengen en te zorgen dat de informatie beter wordt onthouden.

Bedrijf huisstijl, huisstijl inspiratie, ontwikkelen identiteit, infographic merk, zichtbaarheid branding

Voordelen van een infographic:

  • Verhogen van je zichtbaarheid
  • Ondersteunt en versterkt de boodschap
  • Onderscheiden als merk
  • Visualiseren van complexe informatie en vergroten van de leesbaarheid
  • Informatie en merk worden beter onthouden
  • Infographics worden snel gedeeld, waardevolle content
Voorbeeld van een infographic voor de Universiteit Twente:
Infographic versterken je merk, Universiteit Twente

Een infographic die de kern weergeeft

De vraag van de Universiteit Twente was om een infographic te maken over de kernwaardes en onderdelen van de Universiteit Twente. De infographic bestaat uit drie delen: input, de kern (Universiteit Twente) en output. De kern is de bruisende campus, hier gebeurt van alles. In verschillende schillen zie je waar het om draait. Multidsiciplinair onderwijs, innovatie, economische en maatschappelijk valorisatie, studentenactivisme en alle betrokken personen en partners eromheen. De input bestaat uit verschillende soorten kapitaal. De output bestaat uit de vijf waarden waar de Universiteit om bekend staat: Goed opgeleide alumni, kerntechonologie, de campus, onderzoeksresultaten en de economische en sociale impact hier in Twente en daarbuiten.

'Een infographic visualiseert informatie. Een goede infographic heeft een kop, midden en staart.'

5 tips voor een goede infographic

  • #1
    Kies je verhaallijn. Een infographic heeft een kop, midden en staart. Dit zorgt ervoor dat je de lezer helpt begrijpen wat de belangrijkste informatie is.
  • #2
    Introduceer het onderwerp van de infographic met een pakkende titel. Vergeet ook niet de hoofdboodschap samen te vatten.
  • #3
    Visualiseer de verhaallijn in stappen. Onderbouw je verhaal met cijfers, feiten en afbeeldingen.
  • #4
    Help de kijker. Wat heeft de persoon geleerd door deze infographic te bekijken? Vat het samen in een conclusie of een duidelijke call to action. Een goede call to action motiveert de kijken om (onbewust) een bepaalde actie te ondernemen.
  • #5
    Organiseer de informatie. Gebruik een tijdlijn of duidelijk te onderscheiden stappen. Zorg voor contrast in de afbeelding en houdt de stijl consistent. Houdt het simpel, gebruik duidelijk, universele iconen.

Voorbeeld van een infographic voor Autoleasecenter:

Infographic versterken je merk, Autoleacecenter

Voorbeeld van een infographic voor Alumni Centre Universiteit Twente:

Infographic versterken je merk, Universiteit Twente

Onze aanpak

Ferrule is gespecialiseerd in merkstrategie. Wij helpen bedrijven bij het aantrekken van de juiste klanten door het vormgeven van hun verhaal. Een infographic kan hier bij helpen. Wij helpen bij het ontwikkelen van de infographic van idee tot realisatie.

 

Benieuwd hoe infographics jouw bedrijf een boost kunnen geven? Neem gerust contact op.

Bedrijf huisstijl, huisstijl inspiratie, ontwikkelen identiteit, infographic merk, zichtbaarheid branding
Bedrijf huisstijl, huisstijl inspiratie, ontwikkelen identiteit, infographic merk, zichtbaarheid branding
Bedrijf huisstijl, huisstijl inspiratie, ontwikkelen identiteit, infographic merk, zichtbaarheid branding
Bedrijf huisstijl, huisstijl inspiratie, ontwikkelen identiteit, infographic merk, zichtbaarheid branding
Direct aan de slag met je merk?
Download de gratis checklist brand identiteit!​

Je privacy in een notendop

Allereerst wil ik aangeven dat ik zorgvuldig met je gegevens zal omgaan en dat je je altijd makkelijk kunt afmelden.

Daarnaast hecht ik veel waarde aan de veiligheid van je gegevens!

Wanneer je de Handige Tips van Ferrule hebt gedownload ontvang je periodiek nuttige tips en informatie rondom het thema Brand Optimalisatie. Ook kan daar af en toe een aanbod tussen zitten maar over het algemeen zal het waardevolle informatie voor je zijn.

Wil je meer weten ove je privacy? Check dan onze privacy policy. Mocht je hierover vragen hebben? Mail dan gerust op info@ferrule.nl

Is jouw bedrijf zichtbaar? Check hoe jouw bedrijf ervoor staat met onze gratis checklist brand identiteit!

Een checklist om de identiteit van je merk te toetsen

Plan een sessie brand brainstorm

Heb je het gevoel dat je nu aan de slag wilt om van je bedrijf een professioneel merk te maken, maar
weet je niet waar je moet beginnen? Daarom doen we deze brand brainstorm sessie. We kijken naar de
kern van je bedrijf en je krijgt tips en inzichten die je gelijk kan toepassen.

Je bent welkom voor een persoonlijke sessie van 45 minuten met aandacht voor het versterken van je
bedrijfs identiteit. Het gesprek vindt plaats in Enschede of per telefoon. Samen maken we helder wat er
mag veranderen om meer te bereiken met je bedrijf.

Naar wie mogen we de brand brainstorm informatie toesturen?

Vul je gegevens in, dan maken we een afspraak met je.