Hoe ontwikkel ik een eigen stijl als ondernemer?

Een bedrijfsidentiteit is veel meer dan een huisstijl alleen. Het is de verpakking van je bedrijf. Een eigen stijl komt tot uiting in de verschillende onderdelen van deze verpakking. Kleur, sfeer, producten, foto’s, social media, nieuwsbrief, de website maar ook hoe je bent in je contact, je tone-of-voice.

Om je stijl te bepalen is het handig om terug te gaan naar de kern van je bedrijf. Wanneer je weet wie je ideale publiek is, is het schrijven van content, emails, het ontwikkelen van producten en hoe de website eruit moet zien een stuk makkelijker.

Het is moeilijk om een eigen stijl te hebben als je probeert tegen iedereen te praten. Als je iedereen wel wilt helpen met jouw bedrijf. Een eigen stijl geeft vrijheid omdat het je ideale publiek aantrekt. Ze zullen je eigen authentieke geluid, look & feel, juist waarderen.

  • Wat wil je bereiken met je bedrijf?
  • Waar heb je plezier in?
  • Wat is je talent?

De antwoorden hierop verwerk je in een eigen stijl.
Om die stijl tastbaar te maken werken we graag met moodboards.

Voorbeelden moodboards met ultieme business gevoel

Moodboard ultieme businessgevoel Vinonista – uitgangspunt voor vinonista.nl
Moodboard ultieme businessgevoel Puur Moeder – & Pleegmoeder Academie – uitgangspunt voor online programma puurpleegmoederschap.nl
Moodboard ultieme businessgevoel Virtual Assistent & Digital Nomad

Opdracht: Maak je eigen moodboard

Speciaal voor jou ontwierpen we deze handige worksheet om je eigen branding stijl te ontwikkelen.
Het resultaat? Een moodboard die jouw stijl samenvat! Jouw ultieme business gevoel.