Branding traject
Kies jij een wijn omdat het etiket er wel leuk uit ziet? Is het vaak een blinde gok in de hoop op wat lekkers? ‘Dat moet ook anders kunnen’ dacht Annemieke. Deze ondernemer liep al drie jaar rond met het idee voor Vinonista. De naam was bedacht, de website-url geclaimed. Vol passie vertelde ze haar omgeving over wijn. ‘Elke vrouw zou moeten kunnen genieten van wijn!’ ‘Wat als ik nou een behapbare cursus maak, waardoor je op een laagdrempelige manier meer kunt leren over wijn?’ Iedereen enthousiast. Ze kreeg direct zin om dit idee uit te werken!
Ideeën werden genoteerd.
Eerste filmpjes werden gemaakt.
De huidige onderneming liep ook gewoon door.
Klanten moesten geholpen worden.
En de tijd verstreek
Komt je dit bekend voor?
Hoogste tijd om versterking in te schakelen. Annemieke koos voor ons brandingtraject. In drie heldere stapppen van idee naar tastbaar bedrijf:
1 Brand identiteit

Na een goede sessie waren we eruit. Bij Vinonista moet je zijn voor een toegankelijke online wijncursus. Vinonista gelooft dat iedereen lekkere en goede wijn moet kunnen drinken. Dankzij de cursus kies je nu vol zelfvertrouwen en met gedegen kennis de wijn die altijd in de smaak valt. Vinonista is het antwoord op de vraag hoe je op een ontspannen manier meer kan leren over wijn.

2 Brand strategie

Opluchting
Meer kennis over wijn bleek helemaal niet zo moeilijk te zijn. Dankzij Vinonista weet je welke wijnen je lekker vindt en welke je moet kiezen tijdens etentjes of in de supermarkt!
Zelfvertrouwen, ontspannen, genieten
Of je het nou wilt of niet, je bedrijf roept emoties op. Associaties. Mensen hebben er iets mee. Of juist niets. Dit is niet erg, dit mag je juist onderstrepen. Tijdens de Brand strategie sessie gingen we hiervoor met Vinonista aan de slag. Het resultaat werd vertaald in een aantal moodboards en concrete ideeën voor de strategie

3 Brand communicatie

Gratis Wijngids ‘Wijnkopen in de supermarkt’. De beste tips voor het kopen van wijn in de supermarkt!
Dit wil je toch?
Tenminste, als je het publiek bent van Vinonista! Na al het denkwerk en de strategie is het tijd voor de uitwerking. Hoe gaat Vinonista eruit zien? Waarmee bereik je de vrouwen die ontspannen willen leren over wijn?


Annemieke tijdens de lancering van vinonista.nl:
‘Yes! Vandaag is het zover! De vertaling in beeld, taal en vorm van een droom die ik al zolang had hebben jullie voor ons gerealiseerd. And we couldn’t be happier! Het is precies Vinonista!’
Inmiddels zijn de eerste Vinonista’s gestart met de online Wijncursus.
Wij zijn heel blij hier aan te hebben mogen bijdragen!
Proost!

Zelf aan de slag met de online brand identiteit van je bedrijf
Wat zijn de elementen van een professionele merkidentiteit? Welke onderdelen heb je allemaal nodig. Je vindt ze in deze handige pdf ‘Bouw je online brand identiteit‘.