Online cursus maken, hoe maak ik een online cursus

Hoe werkt dat nou zo’n brandingtraject? (Kijk mee met de ontwikkeling van Vinonista)

Een wijn uitzoeken uit een enorm aanbod in de supermarkt. Zo voelt een nieuw bedrijf vormgeven ook; ongemakkelijk. Je twijfelt waar je moet beginnen. Het aanbod is overweldigend. En zoveel kaas heb je er nog niet van gegeten. Je weet waar je naar toe wilt (dat gezellige etentje met heerlijke wijn), maar hoe kom je daar? Speciaal voor ondernemers met een goed idee bieden wij ons brandingtraject aan. Een geweldige manier om een nieuw merk vorm te geven. In deze blog lees je over Vinonista, een klant met een goede smaak. Samen ontwikkelden we het idee tot een stijlvol merk en online wijncursus.

In dit artikel

Branding traject

Kies jij een wijn omdat het etiket er wel leuk uit ziet? Is het vaak een blinde gok in de hoop op wat lekkers? ‘Dat moet ook anders kunnen’ dacht Annemieke. Deze ondernemer liep al drie jaar rond met het idee voor Vinonista. De naam was bedacht, de website-url geclaimed. Vol passie vertelde ze haar omgeving over wijn. ‘Elke vrouw zou moeten kunnen genieten van wijn!’ ‘Wat als ik nou een behapbare cursus maak, waardoor je op een laagdrempelige manier meer kunt leren over wijn?’ Iedereen enthousiast. Ze kreeg direct zin om dit idee uit te werken!

Ideeën werden genoteerd.
Eerste filmpjes werden gemaakt.
De huidige onderneming liep ook gewoon door.
Klanten moesten geholpen worden.
En de tijd verstreek

Komt je dit bekend voor?

Hoogste tijd om versterking in te schakelen. Annemieke koos voor ons brandingtraject. In drie heldere stapppen van idee naar tastbaar bedrijf:

1 Brand identiteit

Eigenaar Vinonista, gratis wijngids
Annemieke tijdens sessie Brand Identiteit​
Na een goede sessie waren we eruit. Bij Vinonista moet je zijn voor een toegankelijke online wijncursus. Vinonista gelooft dat iedereen lekkere en goede wijn moet kunnen drinken. Dankzij de cursus kies je nu vol zelfvertrouwen en met gedegen kennis de wijn die altijd in de smaak valt. Vinonista is het antwoord op de vraag hoe je op een ontspannen manier meer kan leren over wijn.
Merkstrategie, visuele identiteit, branding, website ontwerp, ontwikkelen identiteit
Wat is de essentie van je bedrijf?​

2 Brand strategie

Moodboard maken, merkstrategie, logoontwerp
Moodboard tijdens sesie Brand Strategie​

Opluchting
Meer kennis over wijn bleek helemaal niet zo moeilijk te zijn. Dankzij Vinonista weet je welke wijnen je lekker vindt en welke je moet kiezen tijdens etentjes of in de supermarkt!

Zelfvertrouwen, ontspannen, genieten

Of je het nou wilt of niet, je bedrijf roept emoties op. Associaties. Mensen hebben er iets mee. Of juist niets. Dit is niet erg, dit mag je juist onderstrepen. Tijdens de Brand strategie sessie gingen we hiervoor met Vinonista aan de slag. Het resultaat werd vertaald in een aantal moodboards en concrete ideeën voor de strategie

Gratis online wijngids, merkstrategie
Welke emoties en associaties roept je merk op?​

3 Brand communicatie

Gratis online wijngids, merkstrategie, ferrule
Gratis Wijngids​

Gratis Wijngids ‘Wijnkopen in de supermarkt’. De beste tips voor het kopen van wijn in de supermarkt!

Dit wil je toch?

Tenminste, als je het publiek bent van Vinonista! Na al het denkwerk en de strategie is het tijd voor de uitwerking. Hoe gaat Vinonista eruit zien? Waarmee bereik je de vrouwen die ontspannen willen leren over wijn?

Logo ontwerp, merkstrategie, vinonista
Logo Ontwerp Vinonista​
Vinonista online wijncursus, merkstrategie
Website Ontwerp vinonista.nl​

Annemieke tijdens de lancering van vinonista.nl:

‘Yes! Vandaag is het zover! De vertaling in beeld, taal en vorm van een droom die ik al zolang had hebben jullie voor ons gerealiseerd. And we couldn’t be happier! Het is precies Vinonista!’

Inmiddels zijn de eerste Vinonista’s gestart met de online Wijncursus.
Wij zijn heel blij hier aan te hebben mogen bijdragen!

Proost!

Merkstrategie, visuele identiteit, branding, website ontwerp, ontwikkelen identiteit

Over José

Ontwerpt huisstijlen en websites, is visueel strateeg bij Ferrule. Onze ontwerpen zie je bij Diergaarde Blijdorp, Universiteit Twente, Vinonista en Komvoor. Ondernemer sinds 2013. Een visuele identiteit moet passen als een fijne jas.

De gezichten achter de blog Wij zijn José en Jurgen van Ferrule

Meer over ons
Ik ben José, het liefste ontwerp ik websites en huisstijlen voor ondernemers die een eigen stijl willen ontwikkelen. Als visueel strateeg en mede-eigenaar van Ferrule werk ik samen met Jurgen. Die naast een goede webdeveloper ook de vader is van onze dochter Fiene. Wij geloven dat websites met stijl meer resultaat opleveren. Op deze site vind je artikelen over je eigen branding stijl, merkstrategie en websites die moeiteloos meer klanten aantrekken. Benieuwd hoe we dat zelf aanpakken? Kijk dan bij de categorie persoonlijk. Enjoy!
Bouw je online brand identiteit, hoe creeer ik online meer zichtbaarheid
Gratis checklist

Wil je een professionele identiteit met resultaat?

Bouw je online brand identiteit, hoe creeer ik online meer zichtbaarheid

Wil je een professionele identiteit met resultaat?

Meld je aan voor de gratis checklist (t.w.v €27.-)
50%

Je bent er bijna!

Waar mogen we de checklist “Bouw je online Brand Identiteit” naar toe sturen?
Bouw je online brand identiteit, hoe creeer ik online meer zichtbaarheid

Je privacy in een notendop​

Allereerst wil ik aangeven dat ik zorgvuldig met je gegevens zal omgaan en dat je je altijd makkelijk kunt afmelden.

Daarnaast hecht ik veel waarde aan de veiligheid van je gegevens!

Wanneer je de Handige Tips van Ferrule hebt gedownload ontvang je periodiek nuttige tips en informatie rondom het thema Brand Optimalisatie. Ook kan daar af en toe een aanbod tussen zitten maar over het algemeen zal het waardevolle informatie voor je zijn.

Wil je meer weten ove je privacy? Check dan onze privacy policy.
Mocht je hierover vragen hebben? Mail dan gerust op info@ferrule.nl

Plan een sessie brand brainstorm

Heb je het gevoel dat je nu aan de slag wilt om van je bedrijf een professioneel merk te maken, maar weet je niet waar je moet beginnen? Daarom doen we deze brand brainstorm sessie. We kijken naar de kern van je bedrijf en je krijgt tips en inzichten die je gelijk kan toepassen.

Je bent welkom voor een persoonlijke sessie van 45 minuten met aandacht voor het versterken van je bedrijfs identiteit. Het gesprek vindt plaats in Enschede of per telefoon. Samen maken we helder wat er mag veranderen om meer te bereiken met je bedrijf.

Naar wie mogen we de brand brainstorm informatie toesturen?

Vul je gegevens in, dan maken we een afspraak met je.