Traject met Komvoor

Toen we directeur Willemijn van Komvoor vroegen wat zij het meest waardevol vond aan het traject met Ferrule antwoorde ze dat de eerste sessies waarin je aan de slag gaat met deze vragen (Wie ben je, waar staat je bedrijf voor), enorm waardevol vond. De sessies zorgden voor een doorbraak in de werkwijze, met direct resultaat; heldere communicatie en daardoor tevreden klanten. Voorafgaande aan het traject had Willemijn juist verwacht dat ze vooral hulp nodig had bij het realiseren van de visuele middelen zoals de website. Ze zegt hier zelf over:

‘Met Komvoor waren we erg te spreken over het visuele strategie- en brandingtraject met Ferrule. Hun heldere werkwijze met meerdere sessies hielp ons ook ons eigen interne proces helderder te structureren en – dankzij Ferrule – te visualiseren. Hierdoor snappen klanten nu in een oogopslag onze diensten: educatieve conceptontwikkeling, productontwikkeling en PR zijn eindelijk drie losse fases & producten. Super waardevol!’

– Willemijn Zwart, Directeur Komvoor

Het visuele resultaat van het brandingtraject van Komvoor

De vraag van de klant:

KomvoorTaal is een succesvol educatief ontwerpbureau. De naam en de uitingen dekken alleen niet meer de lading. We zijn letterlijk ons jasje ontgroeid. Kunnen jullie ons helpen met de merkstrategie, het ontwikkelen van een toekomstbestendig merk, een eventuele naam en huisstijl verandering en een duidelijke website die past bij ons en onze doelgroep

Aanpak Ferrule:

Met Komvoor gaan we aan de slag met brandingstrategie. We starten met een sessie essentie. Na de merkstrategie volgt de ontwikkeling van de middelen zoals nieuwe huisstijl en website.

Je bedrijf en brand zijn continue in beweging. Dit zien we ook bij Komvoor. Wij helpen met deze ontwikkeling zodat je ook in de toekomst de juiste klanten blijft aantrekken. Tegelijk werk je aan een sterker merk en positionering. Dit doen we tijdens strategie sessies en door het ontwikkelen van een brand lookbook. In deze stijlgids laten we zien waar je merk uit bestaat. Deze richtlijnen bevatten basis informatie zoals: Een overzicht van de essentie, persoonlijkheid en kernwaarden van je brand. Daarna volgt de visuele vertaling in logo, kleur, typografie en communicatie.

Benieuwd hoe een lookbook eruit ziet? Kom dan langs op ons kantoor, dan kun je ze rustig bekijken! Neem contact op.

Heeft mijn bedrijf een nieuwe naam nodig?

Het is niet altijd nodig om een nieuwe naam te gebruiken. Als je de naam al jaren gebruikt en het geen noodzaak is om deze te veranderen: Nee. Past de naam echter niet meer bij de activiteiten, of roept de naam verwarring op, dan kan het zinvol zijn een nieuwe naam in het leven te roepen. Zeker als je begonnen bent met je achternaam als bedrijfsnaam en inmiddels het bedrijf is uitgegroeid tot een groot merk. Dan wil je liever niet meer afhankelijk zijn van ‘jouw gezicht’ en jouw achternaam.

In het geval van KomvoorTaal dekte de naam niet meer de lading. Na de sessie Essentie kwam het besluit om te kiezen voor woordmerk Komvoor, met ondertitel ‘Educatieve projecten’. Een letterlijke uitnodiging: ‘Komvoor educatieve projecten’. Zodra de naam vast stond gingen we verder met de ontwikkeling van het logo en de huisstijl.

Het logo van Komvoor bestaat uit een woord- en beeldmerk. Het beeldmerk is een vierkant wat bestaat uit speelse elementen (driehoeken, rechthoek) in primaire kleuren, die doen denken aan onderwijs. Samen vormen ze een element ‘K’, van Komvoor.

Logo Komvoor

De website is de plek waar huisstijl en merkstrategie samen komen

In de website komen alle visuele elementen samen:

  • Logo
  • Kleurenpalet
  • Fotografie
  • Iconen, illustraties
  • Stijl & Sfeer, doelgroep
  • Tone of Voice

Benieuwd hoe dit samen komt voor Komvoor? Neem een kijkje op komvoor.nl

‘Binnen Komvoor voelen we ons helemaal thuis in onze nieuwe huisstijl. Dankzij de strategische blik van Ferrule is het logo en de huisstijl niet alleen bruikbaar op website en in onze PR, maar zijn ook slimmigheidjes als een passende variant voor op de rug van drukwerkuitgaven meegenomen in het ontwerp. Typisch Ferrule: je vraagt a, b, c en je krijgt het hele alfabet.’

– Willemijn Zwart, Directeur Komvoor

Ben je op zoek naar een professionele bedrijfsidentiteit?

Wil je weten hoe jouw bedrijf er voor staat?

Of maak een afspraak om kennis te maken!