van fijn contact naar blijvende klant, hoe krijgt ik vaste klanten

Van fijn contact naar blijvende klant – al 7 jaar!

In dit artikel

Dat je loopbaan anders kan verlopen dan je denkt weet Marjon alles van. Als loopbaancoach ziet ze dagelijks mensen die hobbels op het werk tegenkomen. Ook ik maakte flinke slingers op mijn carrière pad.

Het begon al een beetje te wringen tijdens het ontwerpen van een ketchupfles. Als student Industrieel Ontwerpen hield ik mij een half jaar bezig met het verbeteren van een plastic fles. Toen ik na een dag of twee de conclusie trok dat een technische verbetering niet in mijn vermogen (en interesse) lag, stortte ik mij op de tweede helft van de opdracht; het vermarkten van de nieuwe fles. Marketing! Dat was pas leuk! Aan de slag met een etiket, een commercial en het ontwerpen van een beursstand. En niet zonder resultaat.. Van de jury (een deligatie van Unilever) kreeg ons team een ketchup-rode-fiets voor beste marketingplan. De cijfers voor de technische verbetering laat ik voor dit verhaal achterwege.

Mijn interesse voor marketing en grafisch ontwerp was gewekt. Ik volgde zoveel mogelijk vakken in deze richting en maakte een uitstapje naar de kunstacademie waar ik vakken mocht volgen zoals website design, fotografie en illustratie. In plaats van industrieel ontwerper wilde ik illustratief ontwerper worden.

Ik stopte na de bachelor met de studie. Wat nu? Om een goede ontwerper te worden wilde ik vooral ervaring opdoen. Ik solliciteerde bij tijdschriftredactie Eva als stagair. Daar kreeg ik de kans om illustraties te maken.

van fijn contact naar blijvende klant, hoe krijgt ik vaste klanten
van fijn contact naar blijvende klant, hoe krijgt ik vaste klanten

Mijn eerste illustraties, gepubliceerd in tijdschrift Eva in 2013

Na de publicatie kreeg ik een telefoontje van een uitgever. Of ik een boek wilde illustreren.. Natuurlijk! Ik besloot dat ik het dan net zo goed serieus kon aanpakken en een bedrijf kon starten. In maart 2013 ging ik illustreren en ontwerpen onder mijn meisjesnaam José Boekema. Ik gaf mijzelf twee jaar de tijd om van het bedrijf een succes te maken.

Hoogste tijd om te netwerken. Op mijn 24e werd ik lid van een business club in Enschede. Ik was overduidelijk het jongste lid, maar ontmoette al snel leuke ondernemers. Waaronder loopbaancoach Marjon.

Van fijn contact naar blijvende klant

Elke week zag ik Marjon tijdens ons netwerkontbijt. Ik leerde haar kennen als een warme, hartelijke vrouw die graag mensen helpt op het gebied van vitaliteit en minder (werk)stress. 
Voor haar mocht ik enkele illustraties maken.

van fijn contact naar blijvende klant, hoe krijgt ik vaste klanten
Illustratie hart-coherentie voor Tjepkema Coaching, 2017

Door de jaren heen mocht ik marketing kaarten, illustraties en het ontwerp voor haar online programma ontwerpen. We bleven niet lang lid van de netwerkclub, maar hielden door de jaren heen contact.

Een merk met een professionele uitstraling, Kraak je vitaliteitscode
Ontwerp online programma Kraak je vitaliteitscode, 2018

Zeven jaar later

Fast forward naar 2021

Marjon is een succesvolle ondernemer. Met haar ‘Kraak je vitaliteitscode’ programma helpt ze vrouwen en mannen met werk gerelateerde problemen zoals burnout en werkstress.
En nu, zeven jaar later sinds onze eerste ontmoeting, mogen wij Marjon helpen met de volgende stap in haar bedrijf. Een nieuwe look&feel en website. Tijdens ons brandingtraject gaan we de diepte in, waar wil ze naar toe met haar bedrijf? En hoe kunnen we dat vertalen naar een nieuwe website?

We hebben er heel veel zin in en kijken er naar uit om weer samen te werken.

Wordt vervolgd!

Bouw je online brand identiteit, hoe creeer ik online meer zichtbaarheid

Wil je een professionele identiteit met resultaat?

Download de gratis checklist met 7 brand elementen en uitingen om je eigen brand te bouwen!

van fijn contact naar blijvende klant, hoe krijgt ik vaste klanten
van fijn contact naar blijvende klant, hoe krijgt ik vaste klanten
van fijn contact naar blijvende klant, hoe krijgt ik vaste klanten
van fijn contact naar blijvende klant, hoe krijgt ik vaste klanten
van fijn contact naar blijvende klant, hoe krijgt ik vaste klanten
van fijn contact naar blijvende klant, hoe krijgt ik vaste klanten
van fijn contact naar blijvende klant, hoe krijgt ik vaste klanten
van fijn contact naar blijvende klant, hoe krijgt ik vaste klanten
van fijn contact naar blijvende klant, hoe krijgt ik vaste klanten
van fijn contact naar blijvende klant, hoe krijgt ik vaste klanten

Over José

Ontwerpt huisstijlen en websites, is visueel strateeg bij Ferrule. Onze ontwerpen zie je bij Diergaarde Blijdorp, Universiteit Twente, Vinonista en Komvoor. Ondernemer sinds 2013. Een visuele identiteit moet passen als een fijne jas.

De gezichten achter de blog Wij zijn José en Jurgen van Ferrule

Meer over ons
Ik ben José, het liefste ontwerp ik websites en huisstijlen voor ondernemers die een eigen stijl willen ontwikkelen. Als visueel strateeg en mede-eigenaar van Ferrule werk ik samen met Jurgen. Die naast een goede webdeveloper ook de vader is van onze dochter Fiene. Wij geloven dat websites met stijl meer resultaat opleveren. Op deze site vind je artikelen over je eigen branding stijl, merkstrategie en websites die moeiteloos meer klanten aantrekken. Benieuwd hoe we dat zelf aanpakken? Kijk dan bij de categorie persoonlijk. Enjoy!
Bouw je online brand identiteit, hoe creeer ik online meer zichtbaarheid
Gratis checklist

Wil je een professionele identiteit met resultaat?

50%

Je bent er bijna!

Waar mogen we de nieuwsbrief met handige tips voor een unieke brand identiteit heen sturen?
jurgen wentzel, jose wentzel, merkstrategie enschede
50%

Je bent er bijna!

Waar mogen we het “Trendreport 2021” naar toe sturen?

hoe ontwikkel ik een eigen stijl voor mijn bedrijf, is mijn bedrijf uniek
50%

Je bent er bijna!

Waar mogen we de worksheet “In 5 stappen je nieuwsbrief versturen” naar toe sturen?

hoe ontwikkel ik een eigen stijl voor mijn bedrijf, is mijn bedrijf uniek
50%

Je bent er bijna!

Waar mogen we de worksheet “Hoe ontwikkel ik een eigen stijl voor mijn bedrijf” naar toe sturen?
hoe ontwikkel ik een eigen stijl voor mijn bedrijf, is mijn bedrijf uniek
50%

Je bent er bijna!

Waar mogen we de test “Hoe scoort jouw brand identiteit? ” naar toe sturen?
Test je brand identiteit score
Bouw je online brand identiteit, hoe creeer ik online meer zichtbaarheid

Wil je een professionele identiteit met resultaat?

Meld je aan voor de gratis checklist (t.w.v €27.-)
50%

Je bent er bijna!

Waar mogen we de checklist “Bouw je online Brand Identiteit” naar toe sturen?
Bouw je online brand identiteit, hoe creeer ik online meer zichtbaarheid

Je privacy in een notendop​

Allereerst wil ik aangeven dat ik zorgvuldig met je gegevens zal omgaan en dat je je altijd makkelijk kunt afmelden.

Daarnaast hecht ik veel waarde aan de veiligheid van je gegevens!

Wanneer je de Handige Tips van Ferrule hebt gedownload ontvang je periodiek nuttige tips en informatie rondom het thema Brand Optimalisatie. Ook kan daar af en toe een aanbod tussen zitten maar over het algemeen zal het waardevolle informatie voor je zijn.

Wil je meer weten ove je privacy? Check dan onze privacy policy.
Mocht je hierover vragen hebben? Mail dan gerust op info@ferrule.nl

Plan een sessie brand brainstorm

Heb je het gevoel dat je nu aan de slag wilt om van je bedrijf een professioneel merk te maken, maar weet je niet waar je moet beginnen? Daarom doen we deze brand brainstorm sessie. We kijken naar de kern van je bedrijf en je krijgt tips en inzichten die je gelijk kan toepassen.

Je bent welkom voor een persoonlijke sessie van 45 minuten met aandacht voor het versterken van je bedrijfs identiteit. Het gesprek vindt plaats in Enschede of per telefoon. Samen maken we helder wat er mag veranderen om meer te bereiken met je bedrijf.

Naar wie mogen we de brand brainstorm informatie toesturen?

Vul je gegevens in, dan maken we een afspraak met je.