wat heeft een ondernemer nodig voor een professionele uitstraling, uit welke elementen bestaat een merk

Wat heb ik nodig voor een professionele uitstraling? – inclusief checklist met alle branding elementen

Hoe bouw je een online brand identiteit? Van professionele website tot fotografie en social media. 
In dit blog lees je uit welke elementen een branding is opgebouwd en download je een handige checklist met template om zelf al je elementen te verzamelen in één overzicht.

In dit artikel

Checklist bouw je online brand identiteit

Wil jij meer klanten aantrekken met een professionele online uitstraling?

Ben jij het zat om in de wilde weg wat te proberen in de hoop op meer klanten?

Download dan direct onze gratis checklist ‘Bouw je online brand identiteit’.

‘Een succesvolle brand identiteit is een must voor ondernemers die willen groeien en een toekomstbestendig bedrijf willen opbouwen. '

Welke branding elementen heb ik nodig voor een professionele uitstraling?

Een professioneel merk bestaat uit verschillende onderdelen. Een bedrijfsidentiteit is veel meer dan een huisstijl alleen. Het is de verpakking van je bedrijf.
wat heeft een ondernemer nodig voor een professionele uitstraling, uit welke elementen bestaat een merk

Deze verpakking bestaat uit de naam, de kleur, de sfeer, website, social media. Maar ook de ervaring, zoals een live event, de geur, het geluid.. allemaal onderdeel van een merk identiteit.
Maar wat heb je nou echt nodig als het gaat om een professionele uitstraling?

Deze vijf onderdelen zijn volgens ons de basis van een sterk merk.

1. Naam en logo

Herkenbaarheid is belangrijk voor een sterke merk identiteit. Naam en logo is het eerste element dat de meeste mensen bewust zullen onthouden. Het is belangrijk dat een naam een logo past bij de uitstraling van je bedrijf. Op lange termijn zullen mensen de waarden en emoties die bij jouw bedrijf horen koppelen aan je logo.
wat heeft een ondernemer nodig voor een professionele uitstraling, uit welke elementen bestaat een merk

2. Kleurenschema

Neem je favoriete merk in gedachten. Welke kleuren horen hier bij?

Ander voorbeeld. Coolblue. Blauw en rood. BCC. Groen en blauw.

Jumbo. Geel.

Voor een branding kies ik als ontwerper vaak 2-3 hoofdkleuren, aangevuld met twee neutrals. Wil je hier mee aan de slag? In de checklist vind je een handige template.

3. Typografie

Bij een uitstraling horen ook lettertypes. Op fonts.google.com kan je gratis allerlei soorten fonts vinden.

4. Fotografie

Een belangrijk element van een website is de fotografie. Persoonlijke fotografie waarbij de klant alvast kennis maakt met jou en je bedrijf is onmisbaar. Ben je van plan binnenkort een fotoshoot te plannen? Lees dan ons interview met fotograaf Jellien die tips geeft voor een professionele fotoshoot.

wat heeft een ondernemer nodig voor een professionele uitstraling, uit welke elementen bestaat een merk

5. Stijl & sfeer

Naast bepaalde kleuren en foto’s herken je een bedrijf aan de stijl en sfeer. Welk gevoel mag jouw bedrijf oproepen? Wil je hier mee aan de slag? Kijk dan ook eens op ons blog over ‘Hoe ontwikkel een eigen stijl voor mijn bedrijf.’

Deze 5 branding elementen in een handige checklist?

Welke brand uitingen heb ik nodig voor een online business?

Met alleen brand elementen ben je er nog niet. De bovenstaande vijf elementen worden vertaald naar brand uitingen. Denk aan de website, social media maar ook (online) producten.

Download de checklist voor een handig stappenplan om aan de slag te gaan met jouw brand uitingen!

Let’s start!

wat heeft een ondernemer nodig voor een professionele uitstraling, uit welke elementen bestaat een merk
wat heeft een ondernemer nodig voor een professionele uitstraling, uit welke elementen bestaat een merk
wat heeft een ondernemer nodig voor een professionele uitstraling, uit welke elementen bestaat een merk
wat heeft een ondernemer nodig voor een professionele uitstraling, uit welke elementen bestaat een merk
wat heeft een ondernemer nodig voor een professionele uitstraling, uit welke elementen bestaat een merk
wat heeft een ondernemer nodig voor een professionele uitstraling, uit welke elementen bestaat een merk
wat heeft een ondernemer nodig voor een professionele uitstraling, uit welke elementen bestaat een merk
wat heeft een ondernemer nodig voor een professionele uitstraling, uit welke elementen bestaat een merk
wat heeft een ondernemer nodig voor een professionele uitstraling, uit welke elementen bestaat een merk

Over José

Ontwerpt huisstijlen en websites, is visueel strateeg bij Ferrule. Onze ontwerpen zie je bij Diergaarde Blijdorp, Universiteit Twente, Vinonista en Komvoor. Ondernemer sinds 2013. Een visuele identiteit moet passen als een fijne jas.

De gezichten achter de blog Wij zijn José en Jurgen van Ferrule

Meer over ons
Ik ben José, het liefste ontwerp ik websites en huisstijlen voor ondernemers die een eigen stijl willen ontwikkelen. Als visueel strateeg en mede-eigenaar van Ferrule werk ik samen met Jurgen. Die naast een goede webdeveloper ook de vader is van onze dochter Fiene. Wij geloven dat websites met stijl meer resultaat opleveren. Op deze site vind je artikelen over je eigen branding stijl, merkstrategie en websites die moeiteloos meer klanten aantrekken. Benieuwd hoe we dat zelf aanpakken? Kijk dan bij de categorie persoonlijk. Enjoy!
Bouw je online brand identiteit, hoe creeer ik online meer zichtbaarheid
Gratis checklist

Wil je een professionele identiteit met resultaat?

50%

Je bent er bijna!

Waar mogen we de nieuwsbrief met handige tips voor een unieke brand identiteit heen sturen?
jurgen wentzel, jose wentzel, merkstrategie enschede
50%

Je bent er bijna!

Waar mogen we het “Trendreport 2021” naar toe sturen?

hoe ontwikkel ik een eigen stijl voor mijn bedrijf, is mijn bedrijf uniek
50%

Je bent er bijna!

Waar mogen we de worksheet “In 5 stappen je nieuwsbrief versturen” naar toe sturen?

hoe ontwikkel ik een eigen stijl voor mijn bedrijf, is mijn bedrijf uniek
50%

Je bent er bijna!

Waar mogen we de worksheet “Hoe ontwikkel ik een eigen stijl voor mijn bedrijf” naar toe sturen?
hoe ontwikkel ik een eigen stijl voor mijn bedrijf, is mijn bedrijf uniek
50%

Je bent er bijna!

Waar mogen we de test “Hoe scoort jouw brand identiteit? ” naar toe sturen?
Test je brand identiteit score
Bouw je online brand identiteit, hoe creeer ik online meer zichtbaarheid

Wil je een professionele identiteit met resultaat?

Meld je aan voor de gratis checklist (t.w.v €27.-)
50%

Je bent er bijna!

Waar mogen we de checklist “Bouw je online Brand Identiteit” naar toe sturen?
Bouw je online brand identiteit, hoe creeer ik online meer zichtbaarheid

Je privacy in een notendop​

Allereerst wil ik aangeven dat ik zorgvuldig met je gegevens zal omgaan en dat je je altijd makkelijk kunt afmelden.

Daarnaast hecht ik veel waarde aan de veiligheid van je gegevens!

Wanneer je de Handige Tips van Ferrule hebt gedownload ontvang je periodiek nuttige tips en informatie rondom het thema Brand Optimalisatie. Ook kan daar af en toe een aanbod tussen zitten maar over het algemeen zal het waardevolle informatie voor je zijn.

Wil je meer weten ove je privacy? Check dan onze privacy policy.
Mocht je hierover vragen hebben? Mail dan gerust op info@ferrule.nl

Plan een sessie brand brainstorm

Heb je het gevoel dat je nu aan de slag wilt om van je bedrijf een professioneel merk te maken, maar weet je niet waar je moet beginnen? Daarom doen we deze brand brainstorm sessie. We kijken naar de kern van je bedrijf en je krijgt tips en inzichten die je gelijk kan toepassen.

Je bent welkom voor een persoonlijke sessie van 45 minuten met aandacht voor het versterken van je bedrijfs identiteit. Het gesprek vindt plaats in Enschede of per telefoon. Samen maken we helder wat er mag veranderen om meer te bereiken met je bedrijf.

Naar wie mogen we de brand brainstorm informatie toesturen?

Vul je gegevens in, dan maken we een afspraak met je.