Stap 1: Download de checklist ‘Bouw je online brand identiteit’

Voordat je aan de slag gaat met het letterlijk vormgeven van je bedrijf (kleuren kiezen, logo, website..) is het noodzakelijk om helder te hebben wat je bedrijf precies doet en voor wie.

Stap 2: De kern van je bedrijf

De eerste vraag uit de checklist is: Wat doet jouw bedrijf het liefste en voor wie?

Andere vragen die je hier bij kunnen helpen zijn:

  • Wat is de focus van je website?
  • Waar voel je je het meest enthousiast over? (Waar kan je zo een blog over schrijven?)
  • Waar liggen je talenten of weet je het meeste van af?

Stap 3: Inventaris brand identiteit. Waar sta je nu?

Een brand identiteit bestaat uit branding elementen en brand uitingen.

In de checklist zie je de 5 belangrijkste branding elementen staan. Welke elementen heb je al? Welke mogen vernieuwd of vormgegeven worden?

Bladzijde 3 uit checklist Bouw je online brand identiteit

Als alles mogelijk zou zijn wat zou je dan graag willen?

Tip: Gebruik hiervoor een moodboard.
Lees ook: Hoe ontwikkel ik een eigen stijl voor mijn bedrijf?

Stap 4: Visuele strategie

Als je weet wat de kern van je bedrijf is en waar je naar toe wilt, kan je de visuele strategie bepalen. Hoe mag je bedrijf eruit komen te zien? Welk gevoel mag het oproepen?

Opdracht: Schrijf voor jezelf 3-5 woorden op die de nieuwe look & feel omschrijven.

Stap 5: Brand uitingen. Wat heb je nodig?

Pak de checklist erbij op pagina 5. Vink aan met welke uitingen je aan de slag wilt. Ga je een nieuwe website laten maken? Wil je zichtbaar worden op social media? Waarmee ga jij jouw ideale klant aantrekken?

Voor meer tips over de website lees dan ook: In 7 stappen een nieuwe website lanceren

BONUS

Heb je de checklist gedownload? Of de laatste pagina vind je een link naar het gratis brainstorm gesprek. Wil je aan de slag met je identiteit en website? Wij denken graag met je mee. Stuur een mail met je huidige website en contactgegevens en we plannen een gratis sessie met je in!