Merkstrategie in Enschede door Ferrule

Merkstrategie en een nieuwe visuele identeit voor Prima Pensioen – Klantcase

Als ondernemer doe je waar je goed in bent en het resultaat is dat je soms vooral bezig bent om klanten te helpen. Marketing en je visuele identiteit schieten er bij in. Herkbaar? Je focust je op je klanten en zodra het even rustiger is denk je pas aan het aantrekken van nieuwe klanten. Net als met dieëten jo-jo je heen en weer tussen (te)drukke tijden en (on)rustige tijden. Dit kan ook anders! Een merkstrategie kan je hier bij helpen. In deze blog lees je over een van onze klanten, die na een aantal jaren ondernemen besloot een duidelijke merkstrategie op te zetten.

Ondernemer Boris besloot na een lange carrière als Pensioenadviseur een eigen bedrijf op te richten. Net als veel mede-ondernemers liet hij een website en logo maken en ging van start. De jaren vlogen voorbij en met veel enthousiasme heeft hij veel klanten kunnen helpen met pensioenadvies en andere financiële zaken. De meeste klanten kreeg hij via-via. Hier is niks mis mee, maar toch begon het te kriebelen..

‘Kan ik ook via mijn website klanten aantrekken? Hoe kan ik in contact blijven met klanten? Hoe kan ik ervoor zorgen dat de juiste mensen mij weten te vinden? En zou het niet fijn zijn om wat meer met een specifieke doelgroep te werken? Mijn website is inmiddels verouderd…’

- Boris Manders

Met deze vragen kwam Boris bij ons. Hij vroeg zich af of het zinvol was om zijn logo een nieuw jasje te geven en hoe hij het beste een nieuwe website op kon zetten. Met deze vragen gingen we aan de slag tijdens het branding traject. Voordat je gaat investeren in een nieuwe website is het zinvol om met je merkstrategie aan de slag te gaan.

Stap voor stap een website lanceren

1. Merkstrategie zorgt voor samenhang dat nodig is om een sterk merk op te bouwen
Tijdens het brandingtraject komt de essentie van je bedrijf naar boven. Denk aan de kernwaarden en persoonlijkheid van je merk. Als je deze essentie goed weet, kan deze duidelijk worden vertaald naar ontwerp en website. De visuele vertaling volgt in logo, kleur, typografie en communcatie zoals social media. In je website komt dit uiteindelijk mooi samen. Je begint dus altijd bij de kern van je bedrijf.

2. Merkstrategie scheelt geld en tijd op de langer termijn
Het is verleidelijk om direct met een nieuwe website aan de slag te gaan. Je laat een ontwerp maken en tijdens het schrijven van de teksten komen er ineens vragen naar boven. Voor wie is de website eigenlijk? Wat is het doel? En hoe zorg ik ervoor dat de potentiële klanten zich herkennen en met mij willen samenwerken? Het is jammer als je te laat met deze vragen aan de slag gaat. Door vooraf een merkstrategie te bepalen kun je een hoop geld en tijd besparen!

Meer weten over de voordelen van merkstrategie? Lees dan deze blog. 

Start Brandingtraject
Terug naar Boris. We gingen van start met de sessie Brand Essentie. In deze eerste sessie duiken we de diepte in over je bedrijf. Wat zijn de kernwaarden waar jij als bedrijf in geloofd? Door duidelijk te maken waar je als merk voor staat, kan je de juiste klanten aantrekken die deze waarden delen. De kern van Prima Pensioen hebben we in beeld gebracht. Tijdens de volgende sessie spraken we over kleur, sfeer en emoties. Samen bepaalden we de uitstraling van de vernieuwde identiteit.

visuele identiteit prima pensioen

Na deze waardevolle sessies werd het tijd om de strategie verder uit te werken met ons marketing strategie model. Doelen voor de website werden bepaald en de eerste moodboards maakten de nieuwe richting tastbaar. Benieuwd hoe dit eruit ziet? Maak dan een afspraak, dan laten we je graag een van onze brand lookbooks zien!

VOOR EN NA: Een vernieuwde visuele identiteit voor Prima Pensioen

Merkstrategie in Enschede door Ferrule

Oude logo Prima Pensioen

Merkstrategie in Enschede door Ferrule

Nieuwe logo Prima Pensioen

Merkstrategie in Enschede door Ferrule

Oude website Prima Pensioen

Merkstrategie in Enschede door Ferrule

Nieuwe website Prima Pensioen

Een merk bouw je nooit alleen. Ferrule werkt samen met een aantal fijne professionals. Jellien van Jellien Fotografeert maakte de foto’s en Tom en Thijs van PixelCode realiseerden de website aan de hand van ons ontwerp. Maar wat vond Boris er eigenlijk zelf van? Hij zegt hierover:

‘Door de strategie sessies hebben we op een ontspannen en verrassende wijze de identiteit van Prima Pensioen opnieuw vorm gegeven. De reacties op de nieuwe uitstraling van Prima Pensioen zijn louter positief en enthousiast. Verfrissend en de website laat eindelijk zien waar Prima Pensioen voor staat. Ferrule heeft dit samen met zijn partners perfect voor elkaar gekregen!’

- Boris Manders

Meer dan een nieuwe website
Boris eerste motivatie was een nieuwe website om ook online klanten aan te trekken. Hij kreeg uiteindelijk een compleet vernieuwde visuele identiteit en merkstrategie. Gaande weg het traject werd hij steeds enthousiaster en konden wij duidelijk de passie voor zijn vak en zijn enorme kennnis bewonderen. Hij schreef een aantal handige downloads die wij voor hem vormgaven binnen de nieuwe branding.

Merkstrategie in Enschede door Ferrule

Benieuwd en wil je deze handige tool downloaden? Neem een kijkje op prima-pensioen.nl

Wil je zelf een nieuwe website of visuele identiteit?

Merkstrategie in Enschede door Ferrule
Merkstrategie in Enschede door Ferrule
prima pensioen heeft een nieuwe visuele identiteit
Merkstrategie in Enschede door Ferrule
Direct aan de slag met je merk?
Download de gratis checklist brand identiteit!​

Je privacy in een notendop

Allereerst wil ik aangeven dat ik zorgvuldig met je gegevens zal omgaan en dat je je altijd makkelijk kunt afmelden.

Daarnaast hecht ik veel waarde aan de veiligheid van je gegevens!

Wanneer je de Handige Tips van Ferrule hebt gedownload ontvang je periodiek nuttige tips en informatie rondom het thema Brand Optimalisatie. Ook kan daar af en toe een aanbod tussen zitten maar over het algemeen zal het waardevolle informatie voor je zijn.

Wil je meer weten ove je privacy? Check dan onze privacy policy. Mocht je hierover vragen hebben? Mail dan gerust op info@ferrule.nl

Is jouw bedrijf zichtbaar? Check hoe jouw bedrijf ervoor staat met onze gratis checklist brand identiteit!

Een checklist om de identiteit van je merk te toetsen

Plan een sessie brand brainstorm

Heb je het gevoel dat je nu aan de slag wilt om van je bedrijf een professioneel merk te maken, maar
weet je niet waar je moet beginnen? Daarom doen we deze brand brainstorm sessie. We kijken naar de
kern van je bedrijf en je krijgt tips en inzichten die je gelijk kan toepassen.

Je bent welkom voor een persoonlijke sessie van 45 minuten met aandacht voor het versterken van je
bedrijfs identiteit. Het gesprek vindt plaats in Enschede of per telefoon. Samen maken we helder wat er
mag veranderen om meer te bereiken met je bedrijf.

Naar wie mogen we de brand brainstorm informatie toesturen?

Vul je gegevens in, dan maken we een afspraak met je.