In de checklist BOUW JE ONLINE BRAND IDENTITEIT vind je een overzicht van alle elementen en uitingen die je nodig hebt voor een professionele uitstraling.
Heb je hem nog niet gedownload? Je vindt hem hier.
Wat zijn de 5 brand elementen?
- Naam en logo
- Kleurenschema
- Typografie
- Fotografie
- Stijl & Sfeer
Wil je meer uitleg over deze 5 elementen, lees dan deze blog.
In de checklist vind je ook een template voor een visueel overzicht van al je branding elementen.
De 5 brand elementen van Belewit
Ben je benieuwd hoe een ingevulde branding sheet eruit ziet? Hieronder geven we een voorbeeld uit de praktijk aan de hand van onze klant Belewit.
Bastiaan, de eigenaar van Belewit, volgde bij ons een brandingtraject. Tijdens de eerst sessies spraken we over de plannen van zijn bedrijf. Vol passie spreekt hij over de agrarische sector. Boeren helpen hun bedrijf toekomstbestendig te maken is wat hij het liefste doet. Deze passie mocht terugkomen in een professionele huisstijl en identiteit.
Na de inhoudelijke sessie essentie en visuele strategie sessie, ging José aan de slag met het ontwerpen van een kleurenpalet. In de sheet zie je de drie hoofdkleuren van Bastiaan; gewas-groen, gerst-geel en akker-aardezwart.
In de sheet zie je naast de kleuren ook het logo, de stijl voor de fotografie en de gekozen typografie. De drie foto’s onderaan geven de sfeer&stijl voor de website weer.
Na het uitwerken van deze branding elementen, volgt de opzet van de website. Benieuwd naar het resultaat? De hele case van Belewit vind je hier.
Werk de brand elementen uit voor jouw bedrijf
Heb je de template nog niet ingevuld? Dan raden we je aan om dit te doen. Met een handig visueel overzicht blijft de look&feel van je bedrijf consistent. En consistentie is key voor de herkenbaarheid.
Lees ook: Waarom mensen alleen iets kopen van bedrijven die ze herinneren
Heb je liever dat we met je meekijken en de look&feel van je bedrijf aanscherpen? We maken graag een afspraak!