De geboorte van onze dochter en ons bedrijf
Samen een bedrijf starten bleek een mooi avontuur vol onverwachte momenten. Twee jaar geleden bundelden we onze krachten in Ferrule. Ons doel: Niet alleen mooie ontwerpen, maar ook de technische website realisatie en een fijne marketingpartner voor al je (online) branding vragen.
Ruim twee jaar later zijn we al heel wat wijzer. Net als onze klanten weten we wat is het is om een bedrijf op te bouwen. We weten wat er bij komt kijken en hoe fijn het is als iemand je kan ondersteunen in je merkstrategie en website, zodat je je kan focussen op wat je het liefste doet!
In deze tijd mochten we veel ondernemers helpen met een professionele identiteit en website.
De resultaten zie je hier. (cases)
Naast ontwerpen en websites bouwen, delen we elke week tips, inspiratie en onze eigen verhalen zodat jij, net als wij, kan werken aan het opbouwen van een toekomstbestendig bedrijf.
We schrijven over merkstrategie, websites en huisstijlen en hoe je een eigen branding stijl ontwikkelt.
De top drie meest gelezen blogs zijn:
5 tips zodat bezoekers weten waarom jij de beste keus voor hen bent
Hoe ontwikkel ik een eigen stijl voor mijn bedrijf
Wat heb ik nodig voor een professionele uitstraling
4 persoonlijke lessen die ik leerde als ondernemer
#1 Je hebt een business, je bent geen business
Alles verandert steeds. Als kleine ondernemer is het gemakkelijk om in de valkuil te trappen dat je overal verantwoordelijk voor bent. Als je een dagje niet zo lekker in je vel zit, voelt het gelijk alsof het bedrijf stil ligt. De volledige identificatie met je bedrijf ligt op de loer. Maar je bent geen business, je hebt een business. Je bent meer dan je bedrijf.
#2 Succes komt niet in 1 dag
Helaas, ook voor ons betekent een nieuw bedrijf: een nieuwe website, een nieuwe naam, een nieuwe positie in Google, je oude netwerk op de hoogte brengen, je nieuwe netwerk uitbreiden.. Omdat we goed voor ons zien wat er mogelijk is en waar we naar toe willen, kunnen we soms ongeduldig worden als de juiste klanten niet direct binnen stromen. Net als onze klanten werkten we aan brand consistentie en het rustig doorontwikkelen van ons bedrijf. Stap voor stap.
#3 Zoek mensen om je heen die begrijpen wat je doet
Mensen om je heen die begrijpen wat je doet zijn enorm waardevol. Sommige contacten kunnen jaren mee gaan.
Lees ook onze blog hierover.
#4 Vier je successen
Het is makkelijk om steeds groter te willen en alweer uit te kijken naar de volgende stap. Terwijl het vieren van de successen zo belangrijk zijn. Het zorgt ervoor dat je met plezier terug kijkt.
Een leuk voorbeeld uit mijn journal:
‘Ik heb een Imac gekocht voor THUIS!! Hoe cool is dat?! We hebben gewoon zoveel geld verdiend met werk dat we LEUK vinden!!’
Inmiddels zetten we met Ferrule netjes geld apart iedere maand voor de nodige apparaten die om de zoveel tijd vervangen moeten worden. Maar hoe leuk is het als je kan genieten van waar je nu bent?
Het vieren hoeft niet groots. Dat kan op mijn manier zoals het opschrijven van de hoogtepunten in een journal. Of het maken van een fotowand met een foto’s van hoogtepunten. Of natuurlijk een ouderwetse borrel. Cheers!
Vragen voor de zomervakantie
- Wat wil ik meenemen in het nieuwe seizoen? Wat heb ik geleerd?
- Wat wil ik vieren? Welke successen wil ik onthouden?
- Waar loop ik nog tegenaan als het gaat om mijn brand identiteit? Waar zou ik hulp bij kunnen gebruiken?