4 persoonlijke lessen die ik leerde als ondernemer, groeien in je ondernemerschap

4 persoonlijke lessen die ik leerde als ondernemer

Zomervakantie! In deze blog blikt José terug op wat ze geleerd heeft de afgelopen jaren als ondernemer. Samengevat in 4 tips waar je wat aan hebt, waar je ook staat in je business. 


‘Zoommeetings met je baby op een kleedje onder je bureau, online logo besprekingen, inmiddels draai ik er mijn hand niet meer voor om…’

In dit artikel

De geboorte van onze dochter en ons bedrijf

Samen een bedrijf starten bleek een mooi avontuur vol onverwachte momenten. Twee jaar geleden bundelden we onze krachten in Ferrule. Ons doel: Niet alleen mooie ontwerpen, maar ook de technische website realisatie en een fijne marketingpartner voor al je (online) branding vragen.

Ruim twee jaar later zijn we al heel wat wijzer. Net als onze klanten weten we wat is het is om een bedrijf op te bouwen. We weten wat er bij komt kijken en hoe fijn het is als iemand je kan ondersteunen in je merkstrategie en website, zodat je je kan focussen op wat je het liefste doet!

In deze tijd mochten we veel ondernemers helpen met een professionele identiteit en website.
De resultaten zie je hier. (cases)

Naast ontwerpen en websites bouwen, delen we elke week tips, inspiratie en onze eigen verhalen zodat jij, net als wij, kan werken aan het opbouwen van een toekomstbestendig bedrijf.

We schrijven over merkstrategie, websites en huisstijlen en hoe je een eigen branding stijl ontwikkelt.

De top drie meest gelezen blogs zijn:

4 persoonlijke lessen die ik leerde als ondernemer

#1 Je hebt een business, je bent geen business

Alles verandert steeds. Als kleine ondernemer is het gemakkelijk om in de valkuil te trappen dat je overal verantwoordelijk voor bent. Als je een dagje niet zo lekker in je vel zit, voelt het gelijk alsof het bedrijf stil ligt. De volledige identificatie met je bedrijf ligt op de loer. Maar je bent geen business, je hebt een business. Je bent meer dan je bedrijf.

#2 Succes komt niet in 1 dag

Helaas, ook voor ons betekent een nieuw bedrijf: een nieuwe website, een nieuwe naam, een nieuwe positie in Google, je oude netwerk op de hoogte brengen, je nieuwe netwerk uitbreiden.. Omdat we goed voor ons zien wat er mogelijk is en waar we naar toe willen, kunnen we soms ongeduldig worden als de juiste klanten niet direct binnen stromen. Net als onze klanten werkten we aan brand consistentie en het rustig doorontwikkelen van ons bedrijf. Stap voor stap.

4 persoonlijke lessen die ik leerde als ondernemer, groeien in je ondernemerschap

#3 Zoek mensen om je heen die begrijpen wat je doet

Mensen om je heen die begrijpen wat je doet zijn enorm waardevol. Sommige contacten kunnen jaren mee gaan.

Lees ook onze blog hierover.

#4 Vier je successen

Het is makkelijk om steeds groter te willen en alweer uit te kijken naar de volgende stap. Terwijl het vieren van de successen zo belangrijk zijn. Het zorgt ervoor dat je met plezier terug kijkt.

Een leuk voorbeeld uit mijn journal:

'Ik heb een Imac gekocht voor THUIS!! Hoe cool is dat?! We hebben gewoon zoveel geld verdiend met werk dat we LEUK vinden!!'

Inmiddels zetten we met Ferrule netjes geld apart iedere maand voor de nodige apparaten die om de zoveel tijd vervangen moeten worden. Maar hoe leuk is het als je kan genieten van waar je nu bent?

Het vieren hoeft niet groots. Dat kan op mijn manier zoals het opschrijven van de hoogtepunten in een journal. Of het maken van een fotowand met een foto’s van hoogtepunten. Of natuurlijk een ouderwetse borrel. Cheers!

4 persoonlijke lessen die ik leerde als ondernemer, groeien in je ondernemerschap

Vragen voor de zomervakantie

  • #1 Wat wil ik meenemen in het nieuwe seizoen? Wat heb ik geleerd?
  • #2 Wat wil ik vieren? Welke successen wil ik onthouden?
  • #3 Waar loop ik nog tegenaan als het gaat om mijn brand identiteit? Waar zou ik hulp bij kunnen gebruiken?
4 persoonlijke lessen die ik leerde als ondernemer, groeien in je ondernemerschap
4 persoonlijke lessen die ik leerde als ondernemer, groeien in je ondernemerschap
4 persoonlijke lessen die ik leerde als ondernemer, groeien in je ondernemerschap
4 persoonlijke lessen die ik leerde als ondernemer, groeien in je ondernemerschap
4 persoonlijke lessen die ik leerde als ondernemer, groeien in je ondernemerschap
4 persoonlijke lessen die ik leerde als ondernemer, groeien in je ondernemerschap
4 persoonlijke lessen die ik leerde als ondernemer, groeien in je ondernemerschap
4 persoonlijke lessen die ik leerde als ondernemer, groeien in je ondernemerschap
4 persoonlijke lessen die ik leerde als ondernemer, groeien in je ondernemerschap

Over José

Ontwerpt huisstijlen en websites, is visueel strateeg bij Ferrule. Onze ontwerpen zie je bij Diergaarde Blijdorp, Universiteit Twente, Vinonista en Komvoor. Ondernemer sinds 2013. Een visuele identiteit moet passen als een fijne jas.

De gezichten achter de blog Wij zijn José en Jurgen van Ferrule

Meer over ons
Ik ben José, het liefste ontwerp ik websites en huisstijlen voor ondernemers die een eigen stijl willen ontwikkelen. Als visueel strateeg en mede-eigenaar van Ferrule werk ik samen met Jurgen. Die naast een goede webdeveloper ook de vader is van onze dochter Fiene. Wij geloven dat websites met stijl meer resultaat opleveren. Op deze site vind je artikelen over je eigen branding stijl, merkstrategie en websites die moeiteloos meer klanten aantrekken. Benieuwd hoe we dat zelf aanpakken? Kijk dan bij de categorie persoonlijk. Enjoy!
Bouw je online brand identiteit, hoe creeer ik online meer zichtbaarheid
Gratis checklist

Wil je een professionele identiteit met resultaat?

50%

Je bent er bijna!

Waar mogen we de nieuwsbrief met handige tips voor een unieke brand identiteit heen sturen?
jurgen wentzel, jose wentzel, merkstrategie enschede
50%

Je bent er bijna!

Waar mogen we het “Trendreport 2021” naar toe sturen?

hoe ontwikkel ik een eigen stijl voor mijn bedrijf, is mijn bedrijf uniek
50%

Je bent er bijna!

Waar mogen we de worksheet “In 5 stappen je nieuwsbrief versturen” naar toe sturen?

hoe ontwikkel ik een eigen stijl voor mijn bedrijf, is mijn bedrijf uniek
50%

Je bent er bijna!

Waar mogen we de worksheet “Hoe ontwikkel ik een eigen stijl voor mijn bedrijf” naar toe sturen?
hoe ontwikkel ik een eigen stijl voor mijn bedrijf, is mijn bedrijf uniek
50%

Je bent er bijna!

Waar mogen we de test “Hoe scoort jouw brand identiteit? ” naar toe sturen?
Test je brand identiteit score
Bouw je online brand identiteit, hoe creeer ik online meer zichtbaarheid

Wil je een professionele identiteit met resultaat?

Meld je aan voor de gratis checklist (t.w.v €27.-)
50%

Je bent er bijna!

Waar mogen we de checklist “Bouw je online Brand Identiteit” naar toe sturen?
Bouw je online brand identiteit, hoe creeer ik online meer zichtbaarheid

Je privacy in een notendop​

Allereerst wil ik aangeven dat ik zorgvuldig met je gegevens zal omgaan en dat je je altijd makkelijk kunt afmelden.

Daarnaast hecht ik veel waarde aan de veiligheid van je gegevens!

Wanneer je de Handige Tips van Ferrule hebt gedownload ontvang je periodiek nuttige tips en informatie rondom het thema Brand Optimalisatie. Ook kan daar af en toe een aanbod tussen zitten maar over het algemeen zal het waardevolle informatie voor je zijn.

Wil je meer weten ove je privacy? Check dan onze privacy policy.
Mocht je hierover vragen hebben? Mail dan gerust op info@ferrule.nl

Plan een sessie brand brainstorm

Heb je het gevoel dat je nu aan de slag wilt om van je bedrijf een professioneel merk te maken, maar weet je niet waar je moet beginnen? Daarom doen we deze brand brainstorm sessie. We kijken naar de kern van je bedrijf en je krijgt tips en inzichten die je gelijk kan toepassen.

Je bent welkom voor een persoonlijke sessie van 45 minuten met aandacht voor het versterken van je bedrijfs identiteit. Het gesprek vindt plaats in Enschede of per telefoon. Samen maken we helder wat er mag veranderen om meer te bereiken met je bedrijf.

Naar wie mogen we de brand brainstorm informatie toesturen?

Vul je gegevens in, dan maken we een afspraak met je.